İzmir-İstanbul seferini yapan Pegasus Havayolları’na ait uçak, dün akşam saat 18.19'da deniz üzerinden Sabiha Gökçen Havalimanı’na iniş yaparken piste tutunamadı.

30 metre yükseklikten yola düşen ve 50-60 metre sürüklenip savrulan uçak üçe bölündü. Parçalanma sonrası alev alan uçaktaki yolcuların bir kısmı kendi imkanlarıyla dışarı çıkabildi.



Uçak içinde mahsur kalan yolcuları 112, İtfaiye, AFAD ve HEAŞ ekipleri tahliye etti. Uçakta ikisi bebek 177 yolcu, iki pilot ve dört kabin görevlisi olduğu öğrenildi. Pegasus Havayolları, yolculardan 22'sinin yabancı uyruklu olduğunu açıkladı.

FOTO: SÖZCÜ


Sabiha Gökçen Havalimanı'nda kurulan kriz merkezinde sabaha karşı açıklama yapan İstanbul Valisi Ali Yerlikaya, üç kişinin hayatını kaybettiğini, 180 kişinin yaralandığını belirterek, şunları söyledi:

"Yaralılarımızdan dördünün sağlık durumu orta ağır, diğer yaralılarımızın durumu stabil olarak bildirilmiştir. Olayın meydana geliş nedenlerinin tespiti için geniş kapsamlı soruşturma başlatılmıştır."

(FOTO: DHA)


Uçağın sert iniş yapması nedeniyle pistten çıktığı iddia edilirken, Anadolu Cumhuriyet Başsavcılığı kazayla ilgili soruşturma başlattı. Pegasus Havayolları Genel Müdürü Mehmet Nane'nin bugün saat 13.00'de kazayla ilgili bir basın toplantısı düzenleyeceği öğrenildi.

(FOTO: DHA)




KULE, İNİŞ ÖNCESİ PİLOTLARI UYARMIŞ: SİZDEN ÖNCEKİ UÇAK PAS GEÇTİ


Kule görevlilerinin pistten çıkan uçağın pilotlarına iniş incesi yaptığı ikazlar da ortaya çıktı.

Kule: Efendim inişte maruz kaldığınız rüzgar nedir acaba?

Pilot: Son yaklaşmada 9-ile 10 arasında gösteriyordu. Hocam bilginize yaklaşmada rüzgarda çok fazla değişiklik oluyor 180 derece kadar.

Kule: Mutabık efendim. Bu konuda bilgi verildi. Yalnız bize gelen meteoroloji radarına göre yer rüzgarı 320 ile 360 dereceden 17 ile 22 knot arası dediler. Malumat.

Pilot: Yer rüzgarında bir sıkıntı yok. Sadece bilgilendirmek istedik. 1000 feetin altında özellikle çok değişiyor rüzgar.

Kule: Yaklaşmada tecrübe ettiğiniz rüzgarı paylaşabilir misiniz?

Pilot: Rüzgar değişkendi. 500 feet'e kadar kuyruk rüzgarı vardı. Pistten yaklaşık 15 knot'a kadar ama tekrar alçalmaya başladıktan sonra azalmaya başladı. Yaklaşık 600 feet'lere kadar 37 knot tail wind (kuvvetli kuyruk rüzgarı) var. Bilginiz olsun. İniş ve kalkış ayrılması bazında bilgi vermek istedim.

Kule: Anlaşıldı efendim. Önceki kalkış trafiği normalden daha yavaş hareket ettiği için bu kadar sıkıştınız normalde bu şekilde planlamamıştım. Bilginiz olsun.

Pilot: Genel anlamda bilgi vermek için ilettim.

Kule: Pist değişecek muhtemel. 2,4 pist olacak dinlemede kalın. Şu an için 10 dakikalık operasyonu keseceğiz. Çünkü yaklaşmadaki rüzgarla yer rüzgarı arasında bir takım tutarsızlıklar var. Pas geçen trafiklerimiz fazla. Malumat. Dinlemede kalın, arayacağım.

Kule: 87R merhabalar, sizden önce inen trafiğimiz kuvvetli kuyruk rüzgârı (tail-wind) rapor etti.

Kule: Sizden önceki trafik pas geçti.


PAS GEÇİLEN UÇAKTAKİ YOLCU O ANLARI ANLATTI



İzmir-İstanbul uçağından önce aynı pisti kullanmaktan son anda vazgeçen Ankara-İstanbul seferini yapmakta olan Anadolu Jet'e ait uçağın yolcusu Tayfun Erdem, yaşadıklarını SÖZCÜ'ye anlattı.

Erdem, "Bizim uçağımız da aynı piste inecekti ancak pilotumuz vazgeçti ve yeniden yükseldi. Havada dakikalarca tur attıktan sonra başka bir piste iniş gerçekleştirdik. O anlarda hayatım bir film şeridi gibi gözlerimin önünden geçti. Nasıl bir kaza atlattığımızı Pegasus uçağının görüntülerini izledikten sonra fark ettim. Üzerimde hâlâ bir korku mevcut" diye konuştu.

Kazaya tanık olan  Tayfun Erdem'in çekip SÖZCÜ WhatsApp İhbar Hattı'na gönderdiği fotoğraflar kazanın boyutunu gözler önüne seriyor.