Sözcü Plus Giriş

Sabiha Gökçen’deki kazada ön rapor ortaya çıktı!

Sabiha Gökçen Havalimanı'ndaki uçak kazasıyla ilgili önrapor Savcılığa ulaştı. Raporda, "Flight Data Recorder'a (Uçuş veri kayıt sistemi) göre alçalış hattında sapmalar görüldü. Fakat uçak uygun şekilde iniş yaptı" ifadesi yer aldı.

17:31 -
Sabiha Gökçen’deki kazada ön rapor ortaya çıktı!

İstanbul’daki Sabiha Gökçen Havalimanı‘nda 5 Şubat günü  meydana gelen kazada İzmir’den İstanbul’a gelen Pegasus uçağı pistten çıkarak parçalanmıştı. 3 kişinin öldüğü, 180 kişinin yaralandığı kazanın ardından pilot tutuklanması üzerine dikkatler hazırlanacak ön rapora odaklanmıştı.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Ulaşım Emniyeti İnceleme Merkezi Başkanlığı ön raporu tamamladı. Savcılığa gönderilen raporda yer alan ve ilk defa resmiyet kazanan bilgiler özetle şöyle: 

  • Önceki iki uçak pas geçti.
  • Bir önceki uçak 600 feet altında 37 knot arka rüzgar rapor etti. Kule bu bilgiyi Pegasus uçağına Türkçe iletti.
  • Son telsiz görüşmesinde İngilizce olarak 270 dereceden 22 knot rüzgar bilgisi verildi.
  • Pilot 06 pisti için iniş müsaadesini aldı. İniş prosedürlerini uyguladı.
  • Flight Data Recorder’a (Uçuş veri kayıt sistemi) göre alçalış hattında sapmalar görüldü. Fakat uçak uygun şekilde iniş yaptı. 
  • Uçak pist başına indi. Speedbrake (hız freni) ve autobrake’i (otomatik fren) otomatik olarak kullandı.  
  • Thrust reverser’ları (motor freni) manuel olarak açıldı. 
  • Sürat göstergesi 57 knot’ı gösterdiğinde speed brake ve thrust reverser kapatıldı.
  • Tekrar manuel frenleme başlatıldı.
  • 6 saniye sonrasına kadar uçakta yavaşlama durdu. Frenlemenin yapıldığı anda sürat göstergesi 57 knot'tı.
  • “F taksi yolu” hizasında speedbrake kolu ve thrust reserver’lar kapatılarak autobrake devre dışı bırakıldı.
  • “F taksi yolu” civarında frenleme yapılmadığından 6 saniye boyunca hava aracının hızında yavaşlama görülmedi. 6 saniye sonra ivedilikle frenleme başlatıldı.
  • Brake pressure (fren basıncı) 3000 bin PSİ’ye çıktı. (Bu maksimum fren anlamına geliyor. Pilot tam fren yapmış.) Pistin sonuna kadar da bu şekilde devam edildi.
  • Uçak pist içinde duramadı.
  • Fakat rüzgarın da etkisiyle beraber yer hızı 84 knot olduğu andan itibaren negatif ivmelenmenin yeterli olmaması sebebiyle pisti yaklaşık 60 knot ile terk etti
  • Önce ILS antenlerine daha sonra nöbetçi kulübesine çarpıp pist başından yaklaşık 30 metre derinlikteki alana düştü.
  • Hava aracı gövdesi 3’e bölündüMotorlar ve iniş takımları koptuKuyruk takımı parçaları hasarlandı. 
  • Sağ motor tarafında küçük çaplı bir yangın çıktı. Havanın yağışlı olması nedeniyle yangın kendiliğinden söndü.
  • Sıralı bakımlar yapılmıştı.
  • ‘Uçuşa Elverişlilik Sertifikası’ geçerliydi.
  • İniş ağırlığı limitlerdeydi, yakıt planlaması uygundu.
  • Ses kayıtlarına göre de yaklaşık 6 dakika önce uçağa düşen yıldırım sebebiyle bir sorun olma ihtimali sebebiyle pilotlardaki stresin arttığı ve bir an önce iniş yapmak istediği belirtildi.

DHA

İLGİLİ HABERİnerken parçalanan Pegasus uçağıyla ilgili yeni iddialarİnerken parçalanan Pegasus uçağıyla ilgili yeni iddialar
Son güncelleme: 15:14 18.03.2020
Paylaş Tweet social-whatsapp Whatsapp Paylaş more