Dahlheim, Çin otomotiv pazarının çabuk bir şekilde toparlandığına işaret etti ve ABD otomotiv pazarının da Avrupa gibi biraz zor olacağını söyledi. Dahlheim, "Amerika ile Avrupa muhtemelen aynı tablo olacaktır. Ancak bu durumu tahmin etmek biraz zor..." dedi.



Alman üretici pazarın V şeklinde bir geri dönüş yapacağını ve bu şekli 2022 yılının başlarına doğru tamamlayacağını bekliyor. Dahlheim, "Bu beklentide sorumuz V'nin ne kadar dik olduğu" dedi.

[old_news_related_template title="Türkiye mayıs ayında 7. sırada!" desc="AB (26), UK ve EFTA ülkeleri toplamına göre otomotiv pazarı 2020 mayıs ayında yüzde 55,6, otomobil pazarı yüzde 56,8 ve hafif ticari araç pazarı yüzde 46,2 daraldı. 2020 mayıs ayı sonunda Türkiye, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 20,5 artış ile Avrupa otomotiv satışları sıralamasında 7. ülke oldu." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2020/06/24/iecrop/shutterstock_318357377_16_9_1593000908.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2020/otomotiv/turkiye-mayis-ayinda-7-sirada-5892726/"]


Volkswagen yöneticisi Amerika'da toparlanmanın neden tahmin edilmesinden zor olduğunu açıklamasa da corona virüsünün 2. dalgasının gelmesiyle pazardaki hafif hareketliliği yavaşlatacağını iddia ettiler.



Cox Automotive ekonomisti Jonathan Smoke, "Bir başka salgın dalgasından etkilenmek için birçok tehdit var" dedi. Dahlheim'in iyimserliğini markanın en büyük pazarı olan Çin'de işlerin düzelmesi olarak yorumlandı.

Güney Amerika pazarı için geri dönüş olarak 2023 yılı sonu gösteriliyor. Bu durum ekonomik toparlanmanın ilerleyen ulusal borçtaki artıştan etkileneceği anlamına geliyor.