Fiat Chrysler Automobiles(FCA) ve Peugeot Societe Anonyme(PSA)'nin birleşme kararı 2019 yılında açıklanmıştı. Her iki grup kendi çıkarları doğrultusunda adımlar atacak ve gelecek planlarını ortan bir çatı altında yürüteceklerini açıklamışlardı.



Yüzde 50:50 olarak gerçekleşecek birleşme; bağlanabilirlik, elektrikliye geçiş, paylaşım ve otonom sürüş de dahil olmak üzere hızla değişen bir dünyada bu yeni ortak girişim inovasyonu teşvik etmek ve bu zorlukları hız ve sermaye verimliliği ile karşılamak için güçlü küresel Ar-Ge ayak izi ve ekosisteminden yararlanacak.

Stellantis adını alacak olan bu birleşme markaların ve grupların açıkladığı 5 yıllık planları önlemek için tasarlanmış bir ilaç ismi gibi gözükse de her iki şirkette bu ismin "yıldızlarla aydınlanmak" anlamına gelen Latince "stello" fiilinden geldiğin açıkladı.





Stellantis küresel bir işletmenin küresel ölçeğini; olağanüstü kapsamlı ve derinlemesine bir yetenek, bilgi birikimi ve kaynak ile birleştirerek önümüzdeki on yıllar için sürdürülebilir ulaşım çözümleri sunabilecek. İsmin Latin kökenleri, kurucu şirketlerinin zengin tarihine övgüde bulunurken, astronomi çağrışımı, endüstriyi değiştiren bu birleşmeyi yönlendiren gerçek iyimserlik, enerji ve yenilenme ruhunu yansıtıyor.

FCA ve PSA'nın birleşmesi otomotiv endüstrisi için 4. en büyük grubu oluşturacak. Bu sonuç göz önünde bulundurulduğunda otomotiv dünyası yeni bir zirve yarışına sahip olacak.



Stellantis ismi sadece grup düzeyinde bir kurumsal marka olarak kullanılacak. Sürecin bir sonraki adımı, isimle birlikte kurumsal marka kimliği oluşturacak olan bir logonun yaratılması olacak. Grubunun kurucu markalarının isimleri ve logoları değişmeden kalacak.

İki grup, birleşme açıklanmasından kısa bir süre sonra isim arayışının başladığını ve yalnızca şirket düzeyinde kurumsal markayı tanımlamak için bu ismin kullanılacağını belirtti. PSA ve FCA arasında gerçekleşecek olan bu şirket evliliğinin 2021 yılının ilk çeyreğinde tamamlanacağı bekleniyor. Ortaklık sonucunda oluşacak olan şirkete John Elkann başkanlık edecek. Peugeot’un CEO’su Carlos Tavares ise yeni şirketin CEO’su pozisyonunda olacak.

İki otomobil üreticisinin vardığı anlaşma, otomobil üreticilerinin, dünya çapında talebin azalmasıyla karşı karşıya kaldığı ve teknolojik olarak daha gelişmiş, daha çevreci otomobil modelleri geliştirmeye çalıştığı bir dönemde geldi. Bu durumu göz önünde bulundurursak iki marka içinde maliyet düşürücü ve yeni nesil teknolojiler üzerine kurulu bir ortaklıktan söz edilebilir.

[old_news_related_template title="Fiat ve Peugeot birleşirse dünyanın 4. büyük üreticisi olacaklar" desc="Otomotiv dünyasındaki dönüşüm, gözde ve gündemde olan markaları yıllardır birleştirmeye itiyor. Yeni teknolojilerin markalar için oluşturduğu yüksek maliyetler şirketleri iş bölümü yaparak maliyetleri düşürme planları yapmak zorunda bırakıyor. Son günlerin birleşmeye en yakın gruplarından olan FCA yani Fiat Chrysler Automobiles, Renault ile olumsuz olan birleşme girişiminden sonra gözünü bir diğer Fransız grup olan PSA'ya dikti. Her iki grup görüşmeleri onayladı. Peki birleşirlerse ne olacak?" image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2019/10/31/iecrop/fiatcitroen_16_9_1572519977.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2019/otomotiv/fiat-ve-peugeot-birlesirse-dunyanin-4-buyuk-ureticisi-olacaklar-5422487/"]

FCA ve PSA evliliğiyle Fiat, Dodge, Ram, Chrysler, Alfa Romeo, Maserati, Peugeot, DS, Opel ve Vauxhall markaları aynı çatı altında toplanmış olacaklar. FCA 2018 yılında dünya genelinde 4.8 milyon araç teslimatı gerçekleştirmiş, PSA ise 3.9 milyon adetlik otomobil satışına imza atmış durumda.