Türk otomotiv endüstrisinin son zamanlardaki en zorlu senesi olarak kabul edilen 2019 yılı marka ve model satış adetleri açıklandı. Her ne kadar pazar yüzde 20'nin üzerinde daralmış olsa da geçen yılın ilk aylarında toplam pazar tahminleri 300-350 bin ortalamasında bekleniyordu.

2019 yılında yüksek olan faizler ve döviz kurları otomobil satışlarını temelden etkileyen unsurlardı. Buna ek olarak karışık ve yüksek ÖTV gibi ekstralarda göz önünde bulundurulunca tüketici otomobil almak istese de çok düşünmek zorunda kaldı. Bireysel kullanıcının karşılaştığı bu duruma bir de ticaretle uğraşan tüketicinin sorunlarını da eklemekte fayda var... En nihayetinde filo satışlarının Türk otomotiv pazarına ne kadar katkıda bulunduğunu ayrıca belirtmeme gerek yok diye düşünüyorum.