Ağustos ayının son günlerinde Resmi Gazete'de yayınlanan yeni düzenleme ile otomotiv sektöründeki ÖTV oranları değiştirildi. Hükümet, değişikliğin sebebini ithalatı düşürüp, yerli üretimi olan ilgiyi artırmak olarak açıkladı. Ama bu değişimin araç fiyatları üzerine yansıması fiyatlardaki değişimi de beraberinde getirdi. Alt dilimlerdeki güncelleme, fiyatları sadece yüzde 3 ve 6 oranında indirim gibi olurken bu fiyat gerilemesi zaten dövizdeki değişimden dolayı kısa sürede eridi. Orta ve üst segmentlerdeki ÖTV artışları ise yüzde 13 ve 23 aralığında bir fiyat artışı olarak öne çıkıyor.



ÖTV oranlarındaki değişim ise şu şekilde oldu;

1600 cc motor hacmine kadar olan araçların 70 bin TL matrah tutarı olanlarda yüzde 50’den yüzde 45’e düşürüldü ve matrahta 70 bin TL'den 85 bin TL'ye çıkartıldı. 1600 cc motor hacmine sahip olan ama matrahı 120 bin TL'ye kadar olan araçlar içinse ÖTV yüzde 60’dan yüzde 50’ye düşürüldü. Matrah ise burada 85 bin TL ile 130 bin TL olarak güncellendi. Yine aynı motor hacmine sahip olup matrah tutarı 120 bin TL'yi geçen araçlardaki ÖTV oranı ise yüzde 60'dan yüzde 80'e çıkartıldı. Bu araçların 120 bin TL olan matrahı da 130 bin TL olarak güncellendi.

1600-2000 cc aralığında motor hacmi olan araçlarda ise durum aynı şekilde. 170 bin TL’ye kadar matrahı olanlarda ÖTV yüzde 100’den yüzde 130’a çıkarıldı. Matrahı 170 bin ama ÖTV miktarı yüzde 110 olan araçlarda ise miktar yüzde 150’ye çıkarıldı.

2 litre motor hacmi olan ve bunu geçen araçlarda ise yüzde 160 olan ÖTV miktarı yüzde 220’ye çıkartıldı.



Böyle karmaşık bir vergilendirme sistemimiz varken, yeni oranlardan en çok etkilenen markaların başında lüks ve premium üreticiler geliyor. Ben de ÖTV oranlarındaki bu artışı ve değişimi bu markalardan bazılarının yöneticilerine sorup, onların fikirlerini almak istedim.