Otomotiv sektöründeki elektrifikasyon markaların üretim biçimlerini temelden etkilemeye başladı bile. Geleneksel yani içten yanmalı motorlu otomobillere göre üretimi daha kolay ve farklı olan elektrikli otomobiller her markanın bu dönüşüme adım atmasıyla isimlerinden oldukça söz ettiriyor.

Son yıllarda Avrupa'da uygulanan emisyon sınırlandırmaları, elektrikli otomobil üretiminin hızlanmasına ve bir yıl içinde onlarca ya tam elektrikli ya da hibrit motorlu araçlarla tanışmamıza sebep oldu. Özellikle gelecek 2-3 yıl içerisinde emisyon sınırlandırılmasının değişmesi ve bu sınırlandırmaya uymayan markaların ödeyecekleri araç başına olan büyük cezalar da üreticileri köşeye sıkıştırdı.



Tam bu noktada yüksek hacimde otomobil üreten markalar hemen akıllara gelmeye başladı. Bizim konumuz ise Volkswagen... Alman dev 2025 yılında "1 milyon adet elektrikli otomobil satmış olacağız" hedefini bu yıl 2 sene erkene çekti. Böylece 2023'te 1 milyon, 2025'te 1.5 milyon olan hedefleri, üretim kapasitelerini uzmanlara sorgulatmaya başladı.

VOLKSWAGEN TALEBİ KARŞILAMAK İÇİN ÜRETİM ADEDİNİ ARTIRMAK ZORUNDA!

Grup 2018 yılının ortalarından itibaren Skoda ve Seat markalarının bazı modellerinin talebine, üretim anlamında yetişemediği için yeni bir tesis yeri arayışına girdiğini açıklamıştı. Doğu Avrupa'da olması planlanan bu tesis için Türkiye'nin de aralarında olduğu Sırbistan, Romanya, Bulgaristan konuşulmaya başladı.

Volkswagen Passat ile ortak yönü fazla olan Skoda Superb


Dünyanın en büyük markalarının otomobil üretimi için tercih ettiği Türkiye aslında bu alternatifler arasında en güçlü olan seçenekti. Lojistik altyapı, üç tarafının denizlerle çevrili olması, Orta Doğu ve Batı Asya ile Avrupa'nın arasında bir köprü olması ülkenin güçlü tarafları oldu. Ancak 2018 yılının ortasından itibaren başlayan ekonomik kriz, güney doğu sınırında olan Suriye karmaşası, Irak'ın hâlâ stabil bir pozisyonda olmaması ve ülke içindeki siyasi konular Türkiye'nin yerine diğer ülkelere yönelmeye sebep olacak unsurlar arasında oldu.

ELEKTRİKLİ MODELLER ALMANYA'DA ÜRETİLECEK, PEKİ ALMANYA'DA ŞU ANDA ÜRETİLEN MODELLER?

Volkswagen elektrikli otomobil modellerinin üretimini Almanya'daki tesislerinde gerçekleştirme kararı aldıktan sonra şu anda Almanya'da üretilen Passat için yeni bir üretim tesisi oluşturma veya hazır olan bir yere bu üretimi kaydırma durumu ortaya çıktı. Grubun çatısı altında bulunan Skoda, Volkswagen ile birçok teknik ve teknolojik konuda paylaşımda bulunuyor. Bu paylaşımlardan biri de markanın amiral gemisi Superb ile Passat arasında gerçekleşiyor.

Volkswagen ID.3 yani markanın en çok üretilecek ve satılacak olan elektrikli otomobil modeli


Skoda, Superb üretimini Çek Cumhuriyeti'ndeki fabrikasında gerçekleştiriyor ancak ürüne olan yüksek talebe istediği ölçüde cevap veremiyor. Bu durum Volkswagen'in de gündeminde olduğu için VW Grubu bu iki otomobili kurmayı planladığı yeni Doğu Avrupa tesisinde üretme kararı aldı.

HEM ALMAN HEM DE TÜRK BASININDA ÇOK SAYIDA HABER YAPILDI

Passat 2015 yılında B8 koduyla piyasaya çıktığından beridir en çok satan 10 otomobil arasında yerini almayı başaran bir model olarak öne çıkıyor. Tüm bu gelişmelerin ardından ise Volkswagen'in Türkiye yatırımı hem Alman hem de Türk basınında gündemi işgal etmeye başladı.

Volkswagen'in elektrikli otomobillerinin üretileceği, şu anda da Passat modelinin üretildiği Emden Fabrikası.


Grubun yeni kuracağı fabrikada sadece Volkswagen değil, Skoda ve Seat modellerinin de üretileceği, yıllık 350-400 bin üretim kapasitesine sahip olacağı konuşulan ilk konular arasında oldu. Skoda CEO'su Bernhard Maier konuyla alakalı ilk açıklama yapan marka yetkililerinden biriydi. Maier fabrikanın 2022 yılı sonunda tamamlanması planlandığını ve 2023 yılında da üretime başlamak üzere çalıştıklarını belirtti. Skoda CEO'su ayrıca fabrika için lokasyonların 4’ten 2’ye düşürüldüğünü de açıkladı. "Bu iki alternatif ülke arasında Sırbistan ve Türkiye yer alıyor" dedi.

Sırbistan'ın adının özellikle Alman haberlerinde yayınlanmasından sonra ülke harekete geçti. Autonews’un Sırbistan'daki muhabiri Vecernje Novosti, "VW Grubu Sırbistan lokasyonunu Skoda ve Seat SUV modelleri üretimi için tercih etti." biçimde haber yayınladı. Türkiye'nin bu yarıştan yara almasının sebebi ise Sırp gazeteciye göre 2018 yılında yaşanan Türk Lirası kayıpları.