Güney Koreli otomotiv devi Hyundai Motors ve Kibar Holding’in Türkiye’de ortak olduğu Hyundai Assan şirketi, pandemi sürecine rağmen İzmit fabrikasında devreye aldığı yeni i20 modelinin üretimine bugün resmi törenle başladı.



Düzenlenen törende konuşan Hyundai Assan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar, yeni i20 hakkında bilgiler verdi. Kibar, “Üretim kapasitesi yıllık 245 bin adet olan tesislerimize 19 Kasım’da devreye aldığımız yeni i10 modeli için yaptığımız yatırım 79 milyon euro olup, bugün heyecanını yaşadığımız seri üretime geçen yeni i20 baz binek otomobili toplam 110 milyon euro yatırımla 3 yılda geliştirdik. Yılda 100 bin adedin üzerinde üretilecek ve yüzde 90’ını ihraç etmeyi hedefledik” dedi.



[old_news_related_template title="İzmit’te üretilen yeni i20 Ekimde, yeni SUV martta satışa sunulacak" desc="Bu yılın başında Hyundai Assan Genel Müdürü olan Murat Berkel, Otoyaşam programında Emre Özpeynirci’nin sorularını yanıtladı. Yeni görevinin 3. ayında hiç kimsenin daha önce karşılaşmadığı bir pandemi süreciyle karşı karşıya kaldığını hatırlatarak, “Benim için farklı bir tecrübe oldu. Sonuçta gemiyi fırtınalı havada götürmeye çalışıyorum. İleride anlatacağım bir dönem olacak” dedi. " image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2020/06/14/iecrop/basliksiz-1-kopya_16_9_1592113718.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2020/otomotiv/izmitte-uretilen-yeni-i20-ekimde-yeni-suv-martta-satisa-sunulacak-5873369/"]

B-SUV’A 55 MİLYON EURO

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank’ın da katılımıyla gerçekleşen törende, Hyundai Assan’ın i10 ve i20’den sonra Türkiye’de üreteceği 3. model olacak yeni SUV’da gündeme geldi. Yetkililer i20 platformunda üretilecek ama tamamen farklı olacak B-SUV modelin ise mart ayında devreye gireceğini aktardı. Bakan Varank, hem yeni i20 hem yine B-SUV modeline 195 milyon dolar (165 milyon euro) yatırım yapılacağını da törende açıkladı. Böylece yeni i20 ile aynı platformda üretilecek B-SUV modeli için ekstra 55 milyon euro yatırım yapılacağı da ortaya çıkmış oldu. Hyundai Assan, 3 modelle birlikte 245 bin adetlik kapasitenin tümünü doldurmayı amaçlıyor.



Yeni i20, ilk kez 2008 yılında satışa sunulmuş ve Hyundai’nin Avrupa’daki en başarılı modellerinden birisi olmayı başarmıştı. Baştan sona yenilenen gövdesiyle üçüncü jenerasyonu temsil eden yeni model ise kalite, güvenilirlik ve pratiklik kriterlerini en iyi şekilde yerine getiriyor. Bu temel kriterlere ek olarak, kullanıcılarına dinamik bir stil de sunuyor. Hyundai'nin İzmit’teki fabrikasında üretilecek olan Yeni i20, hem iç hem de ihracat pazarlarında yine sınırları zorlayacak.



Yeni i20, tasarımının haricinde bir dizi teknolojik gelişmelere de yer veriyor. Gösterge tablosundaki birleşik dijital ekranla kullanıcısını karşılayan otomobil, aynı zamanda dokunmatik ekranında navigasyon sistemi de sunuyor. Kokpitteki bu iki adet 10,25 inç ekran ile dikkat çeken otomobil, segment lideri Hyundai SmartSense güvenlik paketiyle de hem araç içindekileri hem de yayaları korumaya öncelik veriyor. Daha fazla güvenlik için yaya ve bisikletli tespit sistemi ve navigasyon tabanlı “Akıllı Seyir Kontrolü-(NSCC)” sunan yeni nesil i20, ayrıca “İleri Çarpışma Önleme Yardımı (FCA)” da içeriyor.

İzmit’teki ilk hibrit

Yeni i20, ilk kez 2008 yılında satışa sunulmuş ve Hyundai’nin Avrupa’daki en başarılı modellerinden birisi olmayı başarmıştı. Baştan sona yenilenen gövdesiyle üçüncü jenerasyonu temsil eden yeni model ise hem iç hem de ihracat pazarlarında yine sınırları zorlamayı hedefliyor. Hyundai, iki motorla beraber üç şanzıman seçeneği sunuyor. Modelin en dikkat çeken motor seçeneği 1.0 litrelik T-GDi ünite. Bu motorda 100 ve 120 beygirlik iki farklı güç çıkışı mevcut. Ayrıca Hyundai, i20 modelinde ilk kez 48-volt yarı hibrit aktarma organına yer veriyor. Bu da İzmit’te üretilecek ilk hibrit model özelliğine sahip.