BM ve Dünya Bankası, dünyada salgınla geçen 1 yıllık süreci masaya yatırdı. Türk Eğitim Derneği’nin düşünce kuruluşu TEDMEM de, bu küresel verileri analiz ederek, bir rapor yayınladı. Türk Eğitim Derneği Genel Başkanı Selçuk Pehlivanoğlu, çarpıcı raporu SÖZCÜ’ye şöyle anlattı:

“KARNE KAĞIT OLDU

“Akademik, sosyal, psikolojik ve ekonomik olarak, telafisi çok zor bir sürece gelindi. Öğrenci, öğretmen ve veliler okuldan koptu. Öğrencilerin okulla olan tek bağı sınavlar da kaldırılınca, karne artık bir yeterlilik belgesinden bir formalite kağıdına dönüştü. OECD ülkeleri içinde dünyada Meksika’dan sonra okullarını en uzun süre kapalı tutan ülkeyiz. Öğrenciler, okula döndüğünde bir kazanım testi yapılmalı. Bu test yapılırsa, yüzde 60 oranında sınıf tekrarı yapılması gerektiği ortaya çıkar.”

“ÇOCUK GELİNLER ARTAR”

“Okul ve sınıf bazlı risk haritası çıkarılmalı. Dünyada, çok ciddi çalışmalar yapılıyor. Türkiye’de ise MEB’in gayretleri dışında, öğrenme kayıplarıyla ilgili ciddi bir çalışma yok. Çok acil, ciddi bir telafi eğitimi planı yapılmalı. İsteğe bağlı veya uzaktan öğretimle, kayıplar telafi edilemez. Kayıpları telafi etmezsek, başarısızlığın getirdiği okul terkleri ile çocuk işçi ve çocuk gelinler artacak. Test ve tost arasına sıkıştırılmış bir nesil ile önder bir ülke yaratılamaz.”

“DİPLOMALAR DEĞERSİZ”

“Eğitim, bir görüş, grup veya ideolojinin tatmin alanı değil, bir millet ödevidir. Avrupa’da vaka sayısı bizden fazlayken bile özellikle anaokulu ve ilkokulları hiç kapatmadılar. Avrupa’da bilim insanı yok mu? Yaşamda sıfır risk yok ama iyi planlama vardır. Yığın yetiştirme ve kitle yetiştirme arasında çok fark var. Çünkü, yığın üretim değil tüketim toplumu yaratır. Türkiye’de verilen diplomaların çoğu artık diplomanın basıldığı kağıttan daha değersiz oldu.”

[old_news_related_template title="Türkiye’nin dört bir köşesine bilgileriyle ışık saçıyorlar" desc="Ülkenin dört bir yanından gelen farklı kültürdeki yüzlerce çocuk, 158 yıllık bir kurumun asırlık gölgesinde eğitim görüyor. Bugüne kadar on binlerce çocuğu şefkatiyle yetiştiren kurumun mezunları, okullarını SÖZCÜ’ye anlattı." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2021/05/22/iecrop/hs10bina_16_9_1621705652.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2021/egitim/turkiyenin-dort-bir-kosesine-bilgileriyle-isik-saciyorlar-6442460/"]

[old_news_related_template title="Yeni hukuk fakülteleri 'ihtiyaç mı, politik mi? Baro Başkanları değerlendirdi: 'Nitelik sorununu konuşmaya başladık'" desc="Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın kararıyla açılan 5 yeni hukuk fakültesiyle birlikte Türkiye'deki toplam fakülte sayısı 89'a yükseldi.  Her yıl 17 bine yakın mezun veren hukuk fakültelerine yenilerinin eklenmesi, 'Yeni hukuk fakültelerine neden ihtiyaç duyuluyor?' sorularını da gündeme taşıdı.  İstanbul Barosu'nun yeni ve eski başkanları yeni kararnameyle açılan yeni hukuk fakültelerini SÖZCÜ'ye değerlendirdi." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2021/06/03/iecrop/hukuk-depophotos_16_9_1622707446.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2021/gundem/yeni-hukuk-fakulteleri-ihtiyac-mi-politik-mi-baro-baskanlari-degerlendirdi-nitelik-sorununu-konusmaya-basladik-6466203/"]

[old_news_related_template title="Eğitim Sen: 4 milyon öğrenci eğitime hiç ulaşamadı" desc="Eğitim Sen, son Milli Eğitim Bakanlığı verilerine göre zorunlu eğitimdeki 18 milyon öğrenciden 4 milyona yakın çocuk ve gencin ne yüz yüze ne de uzaktan eğitim aldığını açıkladı. Eğitim Sen’in hazırladığı uzaktan eğitim raporunda, iki doz aşı olan öğretmen sayısının yüzde 15 olduğu açıklandı. " image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2021/05/21/iecrop/uzaktan-egitim-anketi-1_16_9_1621598484.jpeg" link="https://www.sozcu.com.tr/2021/egitim/egitim-sen-4-milyon-ogrenci-egitime-hic-ulasamadi-6443157/"]