1 - Güvenin geri dönüşü
Tüketicilerin de geri dönmesini sağlayan bu trendle, harcamaların artması bekleniyor. Biriken talebin açığa çıkışı, daha önceki bütün ekonomik krizlerde olduğu gibi, bir ‘intikam alışverişi’ hareketine neden olacak. Pandemiden en negatif etkilenen hizmet sektörü; özellikle restoranlar ve eğlence mekanları bu geri dönüşten de en fazla fayda sağlayacak.
2 - Tatil amaçlı seyahatlerin yeniden başlaması
Uluslararası seyahatte, pandemiye bağlı sınır kısıtlamaları nedeniyle kriz sürse de yasakların kalkmasının hemen ardından tatil amaçlı seyahatlerin hızla hareketlenmesi bekleniyor. Pandemide Zoom gibi teknolojilerin hayata girmesinin etkisi ile iş seyahatlerinde uzun dönemli yapısal bir değişimin başladığı vurgulanıyor.
3 - İnovasyon dalgası ve başlattığı yeni girişimciler nesli
İhtiyaçlar, icatları doğuruyor ve kaos girişimciler için alan açıyor. Örneğin ABD’de, sadece 2020’nin üçüncü çeyreğinde, 1.5 milyon yeni işletme başvurusu yapıldı.
4 - Dördüncü endüstri devriminin hızlanması
Geçmişte çığır açan teknolojilerin, verimliliği artırmaya başlaması 10 yıldan uzun sürüyordu. COVID-19 krizi yapay zeka ve dijitalleşme gibi alanlarda, bu geçişi birkaç yıla indirdi.
YENİ NORMALİN ÖNCELİĞİ ‘YEŞİL İYİLEŞME’ OLACAK
Online perakende en önemli iş dünyası trendi olarak öne çıkıyor. Tedarik zincirinde yeniden dengelenme ise bir diğer önemli iş trendi. Şirketler, hem otomasyon hem de yapay zeka, veri analitiği alanlarındaki gelişmelerden faydalanarak tedarik zincirlerini yeniden dengeliyor. Bir diğer önemli trend olan “yeşil iyileşme” sürdürülebilirliğin ‘yeni normal’in öncelikli konusu olduğunu gösteriyor. İşletmeler ve parçası oldukları toplum arasında bir köprü görevi üstlenen paydaş kapitalizmi de pandemide daha da önemli hale gelmiş durumda.