ABD Seyahat Birliği açıklamasına göre ise profesyonel toplantılar ve etkinliklerdeki azalma nedeniyle geçen yıl sektörde 97 milyar dolarlık harcama kaybı yaşandı. Haziran ayında ABD işletmelerinin sadece yüzde 35’i iş amaçlı seyahatlerde bulundu.
VİDEO KONFERANS
Genellikle resesyon dönemleri sonrasında görüldüğü üzere, korona virüs aşılarının dağıtımının başlamasıyla seyahat turizmi iş turizmi getirilerini geçmeye başladı. McKinsey verilerine göre, kritik alanlarda gerçekleştirilen iş seyahatleri de salgın öncesi seviyelere dönmeye başladı. Ancak video konferanslara kolayca adapte edilebilen diğer toplantılarda ise daha yavaş bir iyileşme söz konusu. Video konferans teknolojilerinin ve uygulamalarının hızla gelişmesinin, iş seyahatlerinin azalmasında önemli etken olduğu ifade edildi.
Risk yönetimi daha fazla konuşulacak
İş seyahatlerinde toparlanma görülmesine karşın bu toparlanmanın biçiminde farklılaşmalar görülüyor ve hibrit model çalışmalar daha fazla ön plana çıkıyor. Ayrıca uzmanlara göre, yeni varyantların ve gelecekteki olası pandemilerin oluşturacağı belirsizliğin devam etmesi halinde risk yönetimi konusu giderek daha önemli bir hal alacak.