İş dünyasının bir numaralı gündemi olan sürdürülebilirlik moda sektöründe de yükselirken, özellikle tüketici tarafında sürdürülebilir iş modelleriyle üretim yapan markalar ve teknolojik ürünler tercih ediliyor. Araştırmaya katılan tüketicilerin yüzde 59’u doğal lif/iplik kullanımının satın alma kararlarını etkilediğini söylüyor. Adil ticaret ve ücret politikasına göre karar verenlerin oranı yüzde 54. İşletmenin çalışma koşullarına dikkat edenlerin oranı yüzde 53. Hemen arkasından yüzde 49 ile iklim değişikliği, yüzde 42 ile kimyasal kullanımı gibi faktörler geliyor.
Kıyafette dayanıklılık birinci tercih oldu
Tüketicilerin yüzde 70’i kıyafet alırken uzun süre dayanıp dayanmayacağına bakıyor. Tüketicilere gelişen teknoloji sayesinde gelecekte nasıl kıyafetler giymek istedikleri sorulduğunda ise yüzde 61’i ihtiyaca göre ısıtan ya da soğutan ürünler, yüzde 46’sı kendine özel/ kendi tasarımı ürünler, yüzde 18’i renk değiştiren kıyafetleri istediğini belirtti.
Zombi madenler pahalılıkla geri döndü
Daha önce düşük fiyatlardan dolayı kapanan birçok maden, emtia ve metallerdeki fiyat artışıyla birlikte yeniden açılmaya başladı. Eski madenleri kullanmanın daha az maliyetli olduğu çünkü halihazırda kurulu altyapıyı kullandıkları ifade ediliyor. Bununla birlikte, emtia fiyatlarındaki ralliyle beraber Avrupa, Avustralya ve Güney Afrika’dan madenciler de yeni saha arayışları içindeler.