Facebook, Ego4D projesini tanıttı. Şirket, yapay zekânın insanların yaptığı gibi dünya ile etkileşime girmesine izin veren algoritmalar geliştirmek istiyor. Yapay zekâ (AI), her şeyi birinci şahıs video bakış açısından öğrenecek.

Şirketin tasarlayacağı ürünlerde algoritmalar ile kullanıcının her anını görebilecek, duyabilecek ve kullanıcıya hemen görebileceği sanal bilgileri yansıtacak.



Facebook, yeni cihazlarını dört prensip üzerine kuruyor: Geçmişteki olayları hatırlamak, kullanıcının ne yapmak isteyebileceğini tahmin etmek, kullanıcının gerçek hayattaki nesnelerle nasıl etkileşime girdiğini tespit etmek ve geçmişte söylenenleri hatırlamak.


GİZLİLİK VE GÜVENLİK ENDİŞESİ


Son yıllarda kullanıcılarının güvenliği ve gizliliği ile ilgili skandallarla gündeme gelen platform, elde edeceği kârı genç kullanıcılarının sağlığının önüne koyduğunu kanıtlayan yeni raporlarla da sert eleştiri oklarının hedefi oldu. Ayrıca şirkette daha önce çalışmış olan kişilerin ifşalarıyla bu skandallar yargıya da taşındı.

Son olarak eski bir çalışanı da şirketin zararlı içeriği nasıl desteklediği hakkında ayrıntılar paylaşmış, kanıtları yetkililere ilettiğini belirtmişti.

Yaşanan bu gelişmeler üzerine Facebook'un yeni projesi heyecandan çok endişe uyandırdı. Şirketin sadece zeka deneyimini geliştirmesi gerekmiyor. Kullanıcıları, üretecekleri cihazlara güvenmeleri için de ikna etmesi gerekiyor.

Facebook ayrıca bu algoritmanın reklam amaçlı veri toplayıp toplayamayacağı hakkında da hiçbir açıklama yapmadı.

Şirketten yeni cihazların veri gizliliği ve reklamlar konusunda nasıl bir duruşu olacağı ile ilgili henüz bir açıklama yapılmazken bir Facebook sözcüsü, The Verge'ye gizlilik önlemlerinin daha sonra geliştirileceğini söyledi.

[old_news_related_template title="Facebook'un eski çalışanından yeni iddialar: 'Nefret söylemlerinin yayılmasını engellemedi'" desc="Daha önce Facebook'ta veri bilimcisi olarak çalışan Sophie Zhang; Facebook'u, gelişmekte olan ülkelerde nefret söylemi ve yanlış bilgilendirmeyle mücadele etmek için yeterince çaba göstermemekle suçladı. Zhang, iddialarıyla ilgili belgeleri ABD makamlarına ilettiğini söyledi." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2021/10/12/iecrop/facebook-reuters_16_9_1634041062.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2021/teknoloji/facebookun-eski-calisanindan-yeni-iddialar-nefret-soylemlerinin-yayilmasini-engellemedi-6702354/"]

[old_news_related_template title="Şirket içindeki araştırmanın detayları sızdı: Instagram gençlerde depresyona neden oluyor" desc="Facebook'un, görsel içerik platformu Instagram ile ilgili yaptığı araştırmaları şeffaf bir şekilde paylaşmadığı ortaya çıktı. Araştırmaya göre; platform, gençlerin ruhsal sağlığını olumsuz yönde etkiliyor." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2021/09/15/iecrop/instagram_depresyonu-shutterstock_16_9_1631683389.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2021/teknoloji/sirket-icindeki-arastirmanin-detaylari-sizdi-instagram-genclerde-depresyona-neden-oluyor-6649140/"]

[old_news_related_template title="Facebook'tan yeni ifşalara sıkı önlem geldi" desc="Son haftalarda şirket içi yazışmaları ifşa olan ve büyük itibar kaybı yaşayan Facebook'tan yeni bir önlem geldiği ortaya çıktı." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2021/10/14/iecrop/facebook-reuters_16_9_1634190730.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2021/teknoloji/facebooktan-yeni-ifsalara-siki-onlem-geldi-6705563/"]

[old_news_related_template title="Sahte yorum yazan işletmeler Facebook'a sızdı" desc="Facebook'ta ürünler için sahte olumlu yorumlar üreten, puanlar veren şirketler incelemeye alındı. Araştırmaya göre; yılda 31 milyar dolarlık tüketici harcaması, çevrimiçi incelemelerden etkileniyor." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2021/10/06/iecrop/facebook-reuters_16_9_1633524763.png" link="https://www.sozcu.com.tr/2021/teknoloji/sahte-yorum-yazan-isletmeler-facebooka-sizdi-6690876/"]