Pandemiyle beraber pek çok alanda olduğu gibi pazarlama ve reklam dünyasında da kurallar değişti. Reklamverenlerin uzun yıllar rağbet ettiği Facebook ve Instagram, son zamanlarda gözden düşmeye başladı.

Wunderman Thompson Commerce'deki sosyal medya grup direktörü Hallie Wyckoff, Facebook ve Instagram için ayrılmış reklam harcamalarının geçen yıl yüzde 5-10 oranında azaldığını belirtti.

Wyckoff konuyla ilgili şunları söylüyor: "Dürüst olmak gerekirse, bunun nedeni pandemi... Geçen yıl pazarlama bütçelerinde o kadar çok değişiklik oldu ki, birçok marka bir süreliğine geri çekildi veya harcamak istediklerinde daha yalın olmak zorunda kaldı."

GÜÇLÜ BİR RAKİP: TIKTOK


Wyckoff TikTok'un pazardaki payına da dikkat çekerek; normalde Facebook ve Instagram'a giden reklam harcamalarının, yakın zamanda TikTok gibi alternatif platformlara ve influencer'lara kaymış olduğunu belirtiyor. Ancak yine de Facebook ve Instagram'ın ölçeği, reklam birimi tekliflerindeki hedefleme yetenekleri ve aralığı göz önüne alındığında yakın zamanda tacını kaybetmeyeceğini tahmin ediyor.

Digiday'in raporlarına göre platformun reklam anlaşmaları devam ediyor. Bununla birlikte, genç izleyicilerin ilgisinin azalması, gösterim başına maliyetin artması ve artan veri gizliliği sorunları gibi kusurları; TikTok, Snap ve hatta Pinterest gibi rakiplerin öne çıkmasına neden oluyor.

SON BEŞ YILDIR BÜYÜME DURDU


Pew Research'e göre ise Facebook ve diğer büyük sosyal medya platformlarının büyümesi son beş yılda durdu. Facebook'un marka itibarı, reklamverenlerin platformu boykot etmesinden sonra geçen yıl zarar gördü.

Performans pazarlama alanından DigiShop Media'nın CEO'su Katya Constantine de Apple'ın veri gizliliği değişikliklerinin de sosyal medya devini sarstığını söyledi: "En büyük neden kesinlikle iOS14'ün en güçlü hedefleme seçeneklerinden bazılarını kaldırmasıydı."

SAĞLIKLI BİR REKABET ORTAMI YARATILABİLİR


IMGN Media'nın baş strateji sorumlusu Noah Mallin ise Facebook ve Instagram'da müşteri reklam harcamasının önceki yıllarda bütçenin yüzde 95'ten şu anda yüzde 75'e düştüğünü belirtiyor. Mallin, düşüşün medya harcamalarını çeşitlendirme, platformlar arasında sağlıklı rekabet ve medya alıcıları için daha uygun seçenekler yaratma ihtiyacı için önemli bir gelişme olduğunu söylüyor.


[old_news_related_template title="Facebook'un yarattığı tehdit ortaya çıktı: Aşı karşıtı makale zirve yapmış" desc="Son yıllarda teknolojinin ve sosyal medyanın yayılmasıyla birlikte bilgi kirliliği de büyük bir sorun olarak öne çıkmaya başladı... Facebook, 2021'de en çok okunan ve paylaşılan makalesinin Covid-19 aşısının ölüme sebebiyet verdiğine dair bir yazı olduğunu açıkladı." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2021/08/22/iecrop/zuckerberg-shutterstock_16_9_1629608568.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2021/teknoloji/facebookun-yarattigi-tehdit-ortaya-cikti-asi-karsiti-makale-zirve-yapmis-6606868/"]

[old_news_related_template title="Facebook'a bir darbe daha" desc="Facebook, 2020 yılında satın aldığı Giphy'yi satmak zorunda kalabilir." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2021/08/12/iecrop/facebook-reuters-1_16_9_1628761577.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2021/teknoloji/facebooka-bir-darbe-daha-2-6588958/"]

[old_news_related_template title="Facebook'a çok sert darbe: Apple Eylül ayında dengeleri değiştirecek" desc="Apple, Eylül ayında kullanmaya başlayacağı yeni yazılım güncellemesiyle, veri arsızı haline gelen Facebook'a çok sert bir darbe vurmaya hazırlanıyor. Apple, yeni güncelleme ile birlikte Facebook'un ne zaman kamera ve mikrofona eriştiğini gösterecek." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2021/08/08/iecrop/facebook-shutterstock_16_9_1628396668.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2021/teknoloji/facebooka-cok-sert-darbe-apple-eylul-ayinda-dengeleri-degistirecek-6581620/"]