Akış platformları arasında zirvede yer alırken bu yıl nisan ayında yayınladığı raporla düşüşe geçtiğini bildiren Netflix, yeniden ilk sırada yer almak için çeşitli hamlelerde bulunuyor.

Platform, şimdiye kadar reklam destekli bir yapıdan uzak dururken artık içeriklerini reklamlarla sunmak için hazırlıklara başladı. Ancak reklamlar, kullanıcıların en sevdiği o özelliği tehlikeye atmış gibi görünüyor.

Geliştirici Steve Moser, platformun kodlarını incelediğinde hizmetin reklam destekli olması halinde içeriklerin çevrimdışı izlenebilmesini sağlayan "indirme" özelliğinin kullanılamayacağını ileri sürüyor.

Çevrimdışı izleme özelliği ve reklamların bu özelliği nasıl etkileyeceği ile ilgili platform henüz net bir açıklama yapmasa da şu bilgileri verdi: "Daha düşük fiyatlı, reklam destekli bir seçeneğin nasıl piyasaya sürüleceğine karar vermenin henüz ilk günlerindeyiz ve herhangi bir karar verilmedi. Dolayısıyla bu noktada bunların hepsi sadece spekülasyon."

Temmuz ayında, Netflix eş CEO'su ve Baş İçerik Sorumlusu Ted Sarandos, bir kazanç çağrısında, yeni abonelik seçeneğinin lansman hizmetin tüm lisanslı içeriğini içermeyeceğini itiraf etti. Şirket, şovlarını ve filmlerini reklamlarla sunabilmek için stüdyolarla anlaşmaları yeniden müzakere etmek zorunda kaldı.

[old_news_related_template title="Netflix'e bir şok daha: Disney'in gerisinde kaldı" desc="Yaşadığı abone kaybından sonra Netflix'e bir kötü haber daha geldi. Disney+, ilk kez küresel ücretli yayın abonelerinde Netflix'i geçti." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2022/08/11/iecrop/netflix_disney-shutterstock_16_9_1660200754.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2022/teknoloji/netflixe-bir-sok-daha-disneyin-gerisinde-kaldi-7301134/"]

[old_news_related_template title="Netflix'in yeni reklam planında pürüz çıktı: İçeriğin tamamına erişilemeyecek" desc="Netflix, abone sayısında düşüşler yaşadıktan sonra yeni planlarını açıklamış ve hatta çalışmalara başlamıştı. Akış platformu şifre paylaşımına yönelik önlemler alırken bir yandan da kurulduğundan itibaren karşı olduğu reklam modelini de gündeme getirdi. " image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2022/07/21/iecrop/netflix-depophotos_16_9_1658405939.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2022/teknoloji/netflixin-yeni-reklam-planinda-puruz-cikti-icerigin-tamamina-erisilemeyecek-7262201/"]

[old_news_related_template title="Netflix, abone kaybetmeye devam ediyor" desc="Netflix, ikinci çeyrekte de abone kaybetmeye devam etti. Şirket, bu dönem için 2 milyonluk bir kayıp öngörürken, dün yapılan açıklamada 970 bin abonelik kayıp olduğu belirtildi." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2022/07/20/iecrop/netflix-shutterstock_16_9_1658297928.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2022/teknoloji/netflix-abone-kaybetmeye-devam-ediyor-7258981/"]

[old_news_related_template title="Netflix, reklam göstermek için ünlü stüdyolardan izin almaya çalışıyor" desc="Netflix abone sayısındaki düşüş için yeni önlemler alırken yıllarca karşısında olduğu reklam planını da devreye sokmak için çalışmalara başladı. Akış platformu, ünlü dizilerde reklam gösterebilmek için yapım şirketleriyle görüşmelere başladı." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2022/07/14/iecrop/you-netflix_16_9_1657801105.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/hayatim/kultur-sanat-haberleri/netflix-reklam-gostermek-icin-unlu-studyolardan-izin-almaya-calisiyor/"]