Son yıllarda kazandıkları başarılar ile Türkiye'ye peş peşe madalyalar getiren A Milli Kadın Voleybol Takımı'nda 22 yıl aradan sonra sürpriz bir veda yaşandı.
Filenin Sultanları ile özdeşleşen Orkid markasının sahibi P&G, üst yönetimde yaşanan değişikliklerin ardından 2003 yılından bu yana kesintisiz olarak sürdürdüğü sponsorluk faaliyetlerini noktaladı.
MARKALAR SPONSORLUK İÇİN SIRAYA GİRMİŞ DURUMDA
Patronlar Dünyası'ndan Necla Dalan'ın haberine göre; A Milli Kadın Voleybol Takımı’na sponsorluk için markalar adeta sıraya girmiş durumda. Geçen önemli bir değişim yaşandı. Uzun yıllardır ana sponsor olan Vestel gitti. Onun yerine Vodafone kadınlar liginin isim sponsoru ve kadın voleybol milli takımlar ana sponsoru oldu.
Dün de sahibihden.com ile Türkiye voleybol milli takımlarının ana sponsorluğu için 3 yıllık anlaşmaya imza atıldı. Anlaşmaya göre kadın milli voleybolcuların omuz sponsoru artık sahibinden.com’du.
2003 YILINDAN BERİ SULTANLARIN OMZUNDAYDI
Bu noktada bir detay dikkatimi çekti. Çünkü 2003 yılından bu yana takımın omuz sponsoru P&G’nin markasıydı. Takımın en başarılı olduğu dönemde ayrılması ilginçti. Konuyu Türkiye Voleybol Federasyonu Başkanı Mehmet Akif Üstündağ’a sordum. Başkan Üstündağ, “Orkid 20 yıldan fazladır sponsorumuzdu. P&G’de üst yönetim değişti. Karşılıklı anlaşarak ayrıldık” diyerek çok detay vermedi.
KULİSLERE GÖRE P&G’DE TURNAOĞLU’NUN İZLERİ SİLİNİYOR
Ama kulislerde konuşulanlara göre P&G’de yeni başkan geldiğinden bu yana tüm sponsorluklar incelemeye alınmış ve tıpkı voleybol gibi önümüzdeki günlerde başka sponsorluklardan da vazgeçilecekmiş. Bitirilen iş birliklerinden birinin de şirketin Gilette markasının yılın sporcuları ödül törenine verdiği sponsorluk olduğu öğrendiğim bir diğer bilgi…
Burada bir hatırlatma yapmak isterim. P&G Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Yönetim Kurulu Başkanı Tankut Turnaoğlu, geçtiğimiz aralık ayında görevinden ayrıldı. Turnaoğlu’nun 33 yıllık kariyerinin ardından ayrılma kararı iş dünyasında şaşkınlık yarattı ve yerine kimin geleceği konuşulmaya başlandı. Bu merakı giderecek cevap ise 8 Mayıs’ta geldi.
25 yıllık P&G kariyerinin son 5 yılında P&G Avrupa Ev Bakım Kategorisinden Sorumlu Avrupa Başkan Yardımcısı olarak görev alan Oya Öngör’ün P&G Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Yönetim Kurulu Başkanlığı’na atandığı açıklandı.
YAKINDA DEV KİŞİSEL BAKIM ZİNCİRİ DE SPONSORLAR ARASINA KATILACAK
Bu arada Başkan Mehmet Akif Üstündağ’a sponsor sayısının kaça ulaştığını da sordum. Şöyle cevap verdi:
“Sponsor sayımız 32 oldu. Çok büyük bir kişisel bakım markasıyla da sponsorluk anlaşmasını imzalayacağız. 20-25 gün içinde açıklayacağız. Türk voleybolu artık sadece sahadaki başarılarıyla değil, kurumsal yapısı, altyapısı ve vizyoner iş birlikleriyle de bir dünya markası haline geldi. Bunu sürdürülebilir şekilde yapmak önemli. Sponsor sayısında hem değişim hem artış oluyor. Biz ekonomik olarak çok ciddi destek alıyoruz. Başarıda sponsorların ekonomik desteğinin ne kadar önem arz ettiğini biliyoruz.”