-25 derece bile durmadı: Sadece tek bir model aşırı soğukta 15 dakikada şarj olarak 67 rakibine fark attı!

-25 derecede elektrikli otomobil sınavı yapıldı. Guinness rekoru kıran kış testlerinde Çinli markalar öne çıkarken, Tesla Model Y sınıfta kaldı.

Çin’in en büyük otomotiv perakende platformu Autohome, İç Moğolistan’ın dondurucu soğuklarıyla ünlü Yakeshi kentinde gerçekleştirdiği 2025 Kış Testleri sonuçlarını paylaştı. Sıcaklığın -10°C ile -25°C arasında seyrettiği zorlu koşullarda yapılan bu dev organizasyon, aynı anda 67 farklı aracın test edilmesiyle "dünyanın en büyük ölçekli saha kış testi" olarak Guinness Dünya Rekoru kırdı.

60 bin (8 bin 536 ABD Doları) ile 2 milyon yuan (284 bin 555 ABD Doları) arasındaki geniş bir fiyat yelpazesine sahip araçların katıldığı testlerde; menzil verimliliği, hızlı şarj hızı ve enerji tüketimi gibi kritik başlıklar masaya yatırıldı.

MENZİL VERİMLİLİĞİNDE LİDER: Xpeng P7

Aşırı soğuklarda elektrikli araçların en büyük zayıflığı olan menzil kaybı, testin en dikkat çekici kısmını oluşturdu. Xpeng P7 (AWD), resmi menzilinin %53,9'unu koruyarak zirveye yerleşti. Onu takip eden modeller ise şunlar oldu:

2. Sıra: BYD Yangwang U7 (%51,8)

3. Sıra: Zeekr 001 (%49,6)

Batı dünyasının öncüsü Tesla Model Y ise %35,2’lik başarı oranıyla 31. sırada kalarak beklentilerin altında bir performans sergiledi. 

Testin en düşük puanını alan model ise şaşırtıcı bir şekilde, Autohome kurucusunun markası olan Li Auto i8 (%34,8) oldu.

100 km başına harcanan enerji (kWh) testinde beklenen oldu ve kompakt modeller üstünlük sağladı.

BYD Seagull, 100 km’de 23,5 kWh tüketimle en verimli araç seçildi.

Onu çok yakın değerlerle Geely Xingyuan ve BYD Seal 06 takip etti.

Rekabetin odağındaki Xiaomi YU7 SUV 33,7 kWh ile 20. sırada yer alırken, en büyük rakibi Tesla Model Y 34,9 kWh ile hemen arkasında konumlandı.

Pilin %30'dan %80'e dolum hızının ölçüldüğü "Aşırı Soğukta Hızlı Şarj" kategorisinde, Avatr 06 sadece 15 dakikada şarj olarak rakiplerine fark attı. Bu kategoride teknoloji devi Xiaomi’nin YU7 modeli 31 dakikada kalırken, Tesla Model Y 35 dakika ile 44. sıraya kadar geriledi.

XİAOMİ SU7 NEDEN YOKTU?

Testin en çok merak edilen yanlarından biri, Xiaomi'nin büyük ses getiren SU7 sedan modelinin katılım sağlamamasıydı. Markanın SUV modeli YU7 testlerde yer alırken, SU7’nin olmaması, Tesla Model 3 ile yapılacak olası bir kış düellosunun sonuçlarını merak konusu olarak bıraktı. Bilindiği üzere Model 3, benzer senaryolarda daha önce oldukça güçlü performanslar sergilemişti.