Servise giden, BMW sahipleri soluğu mahkemeden aldı! Etkilenenler modellerin listesi büyüyor

BMW xDrive dört çekerli modellerin sahipleri, araçlarında yaşadıkları sarsıntı ve titreme sorunu nedeniyle Amerika Birleşik Devletleri'nde toplu dava açmaya hazırlanıyor. Bu sorun sebebiyle onarım maliyetlerinin 13 bin dolara kadar ulaştığı belirtiliyor.

BMW, popüler xDrive 4 tekerlekten çekiş sistemine sahip modellerinde yaşanan arızalı transfer kasaları nedeniyle Amerika Birleşik Devletleri'nde yeni bir toplu dava ile karşı karşıya. Sahipleri, özellikle düşük hızlarda viraj alırken veya hafifçe hızlanırken araçlarının sarsılmasına ve titremesine neden olan bu sorunlar yüzünden 13.000 dolara kadar varan yüksek tamir faturalarıyla karşılaşıyor.

New Jersey Bölge Mahkemesi'ne sunulan şikâyet, BMW Kuzey Amerika ve Alman ana şirketini, ön ve arka tekerlekler arasındaki torku düzgün dağıtamayan kusurlu xDrive transfer kutularına sahip araçlar satmakla suçluyor. Davacılar, bu durumun araçları dengesiz hissettirdiğini ve "nihai sürüş makinesi" olarak pazarlanan bir marka için ciddi bir itibar sorunu yaratarak genel sürüş performansını düşürdüğünü belirtiyor.

Etkilenen modeller listesi oldukça uzun:

SUV'ler: X3, X4, X5, X6, X7

Sedan/Coupe/GT: 2, 3, 4, 5, 7 ve 8 Serisi modelleri

Diğer: 640i xDrive Gran Turismo

Model Yılları: 2019–2025 (M Serisi modeller hariç)

Dava, bu araçların paylaştığı xDrive sisteminin tork aktarımı sorunlarına ve iç aşınmaya eğilimli olduğunu iddia ediyor. Transfer kutusu sıvısının basit bir değişimi bile 250 ila $1.300 arasında değişebilirken, tam bir transfer kutusu değişimi faturayı $7.000'den $13.000'e kadar çıkarabiliyor.

Davacılar, BMW'nin bu sorunlardan yıllardır haberdar olduğunu ancak tüketicileri uyarmakta veya garanti kapsamı dışında yeterli onarımlar sağlamakta yetersiz kaldığını öne sürüyor.

Bu iddianın merkezinde, davanın önemli kanıtı olarak gösterilen bir BMW iç yazışması yer alıyor:

Mayıs 2020 Servis Bülteni: BMW, bazı xDrive araçlarında sarsıntı ve titreme şikâyetlerini kabul etti. Bayilere gönderilen bu belge, sorunun "BMW spesifikasyonlarına uymayan" transfer kutusu yağından kaynaklanabileceğini belirtti.

Mart 2025 Güncellemesi: Davacılar, BMW'nin bülteni daha fazla modeli içerecek şekilde güncellemesinin, şirketin sorunun yaygınlığını bildiğini teyit ettiğini savunuyor.

Bu iç iletişimlere rağmen, BMW'nin tüketicileri olası arızalar konusunda uyarmadan araç satmaya devam ettiği iddia ediliyor. Ayrıca, arızanın fabrikada doldurulan sıvıyla bağlantılı olması nedeniyle, BMW'nin bu sıvıyı ömür boyu olarak pazarladığı ve müşterilerin bakım gerekmediğine inandığı da şikayetler arasında.

Anında değer kaybediyor

Dava, BMW'nin Yeni Araç Sınırlı Garantisi kapsamında onarımları karşılayabileceğini, ancak aynı korumayı Sertifikalı İkinci El (CPO) veya Uzatılmış Servis Sözleşmeleri kapsamındaki araçlara genişletmediğini eleştiriyor. Bu durum, birçok sahibin, şirketin yıllardır bildiği iddia edilen bir kusuru onarmak için kendi ceplerinden ödeme yapmasına yol açıyor.

Davacılar, açıklanmayan bir aktarma hattı kusuru nedeniyle araçların satın alma anından itibaren değer kaybettiğini ve bu nedenle mal hasarı, onarım maliyetleri ve ilgili zararlar için tazminat talep ediyor.

BMW'nin, özellikle bu yıl güvenlikle ilgili geri çağırmaların ardından bu artan hukuki mücadeleyle nasıl başa çıkacağı merak konusu. Bu dava, dört tekerlekten çekiş teknolojisinin güvenilirliği üzerindeki gölgesiyle, markanın müşteri sadakatini pahalı bir teste tabi tutabilir. BMW henüz iddialara kamuoyuna yanıt vermedi.

İlginizi çekebilir