Dünyanın en uzun tüneline onay çıktı: 8 saatlik yol 40 dakikaya düşecek

Çin'de inşası planlanan Bohai Boğazı Tüneli için yeşil ışık yakıldı. 123 kilometre uzunluğundaki dev proje tamamlandığında, 6-8 saatlik seyahat süresi 40 dakikaya düşecek.

Dünyanın en uzun tüneli olmaya aday Bohai Boğazı Tüneli için resmi onay verildi. Çin'de inşa edilecek proje, toplamda yaklaşık 123 kilometrelik uzunluğuyla bugün dünyanın en uzun iki deniz altı tünelinin toplamını bile geride bırakacak.

Alman gazetesi BILD'de yer alan habere göre iki paralel tüpten oluşacak tünelde, yüksek hızlı trenler saatte 240 kilometrenin üzerinde hızla çalışacak. Bu sayede Çin'in sanayi açısından kritik şehirleri Dalian ve Yantai arasındaki yolculuk süresi de yaklaşık 6-8 saatten sadece 40 dakikaya düşecek. Bu hız Manş Tüneli'nde saatte 160 kilometreyle ilerleyen Eurostar trenlerini de fersah fersah geride bırakıyor.

DENİZİN ALTINDA 56 MİL

Planlamaya göre tünelin yaklaşık 56 mili deniz tabanının altından geçecek. Bu uzunluk, 24 millik Manş Tüneli ile Japonya'daki Seikan Tüneli'nin 14.5 millik deniz altı bölümünün toplamından daha fazla.

Projenin açıklanan tahmini maliyeti 23 milyar sterlini aşıyor. Yetkililer, inşaatın 10 ila 15 yıl sürebileceğini belirtiyor. Karşılaştırma yapmak gerekirse, çok daha kısa olan Manş Tüneli yaklaşık 6 yılda tamamlanmıştı.

DEPREME KARŞI İLERİ TEKNOLOJİ

Bohai Boğazı Tüneli, Liaodong ve Shandong yarımadaları arasındaki deprem riski taşıyan bir bölgede inşa edilecek. Bu nedenle projede ileri düzey güvenlik sistemleri kullanılacak. Planlara göre tünelde gelişmiş havalandırma, su yalıtımı, yapısal sensörler ve acil çıkış sistemleri yer alacak.

ÇEVRECİLER ENDİŞELİ

Öte yandan dev projeye karşı çıkanlar da var. Çevre örgütleri, Bohai Boğazı'nın biyolojik çeşitlilik açısından zengin bir bölge olduğuna dikkat çekiyor. Özellikle koruma altındaki benekli fokların yaşam ve üreme alanlarının risk altında olabileceği belirtiliyor.

İnşaat güzergahındaki bazı bölgelerin doğa koruma alanı ilan edilmesi planlanıyor. Çin Bilimler Akademisi'nden Sun Fenghua ise "Tünel inşasıyla ilgili tüm çevresel ve teknik riskler tam olarak anlaşılmadan projeye başlanmamalı" uyarısında bulundu.