Facebook'ta ücretli dönem başladı
Sosyal medyada içerik paylaşım alışkanlıkları köklü bir değişimin eşiğinde. Milyarlarca kullanıcısı bulunan Facebook, platformda paylaşımları ücretli hale getirebilecek yeni bir uygulamayı test etmeye başladı.
Meta çatısı altındaki Facebook, içerik paylaşım alışkanlıklarını kökten değiştirebilecek yeni bir uygulamayı test etmeye başladı. Platformda link paylaşımı artık ücretsiz olmayabilir.
LİNK PAYLAŞIMINA SINIR GELİYOR
Meta’nın başlattığı sınırlı test kapsamında, Meta Verified aboneliği bulunmayan kullanıcıların ayda yalnızca iki adet dış bağlantı (link) paylaşmasına izin veriliyor. Bu sınırı aşmak isteyen kullanıcıların ise ücretli aboneliğe geçmesi gerekiyor.
Aylık ücreti 12,99 dolardan başlayan Meta Verified aboneleri, buna karşılık neredeyse sınırsız bağlantı paylaşımı yapabiliyor.
BELİRLİ KULLANICILAR İÇİN GEÇERLİ
The Guardian’ın aktardığına göre uygulama şu an için, Facebook’ta “Profesyonel Mod” kullanan sınırlı sayıda kişisel hesap ve sayfada devreye alındı. Bu mod, özellikle içerik üreticileri ve influencer’lar tarafından, platformdan gelir elde etmek amacıyla kullanılıyor.
Kullanıcılara gönderilen uygulama içi bildirimlerde, 16 Aralık itibarıyla ayda yalnızca iki ücretsiz link paylaşılabileceği belirtilirken, daha fazla paylaşım için Meta Verified aboneliği açıkça teşvik ediliyor.
YAYINCILAR ENDİŞELİ
Şu aşamada haber kuruluşlarının test kapsamı dışında tutulduğu ifade edilse de, medya dünyasında endişe büyük. Yayıncılar, uygulamanın kalıcı hale gelmesi durumunda haber ve makale paylaşımlarının ciddi şekilde kısıtlanabileceğini ve bunun internet trafiğini olumsuz etkileyeceğini savunuyor.