Focus üretimi kasım ayında sona ermişti, yerini alacak araç daha banda çıkmadan tepki çekti

27 yıllık efsanenin üretimi kasımda sona ermişti. İddialara göre Ford, geleneksel hatchback'in yerini alacak varisi 2027'de piyasaya sürecek. Ancak geleneksel kompakt tutkunları üzgün: Çünkü Focus geri dönerse yerini alacak araç beklentileri karşılamıyor.

27 yıl boyunca üretilen ve 12 milyondan fazla satılan Ford Focus, dengeli, pratik ve çok yönlü bir hatchback arayanlar için Avrupa pazarında bir referans noktasıydı. Focus’un Kasım 2025’te Almanya’daki Saarlouis fabrikasının kapanmasıyla üretiminin kesin olarak sona ermesi, otomotiv dünyasında "Şimdi ne olacak?" sorusunu gündeme getirdi.

Resmi planlara göre, geleneksel sedan veya hatchback formunda doğrudan bir halef olmayacaktı. Ancak son söylentiler, cevabın çok farklı bir "varis" olduğunu gösteriyor: Focus, 2027'de SUV/Crossover olarak geri dönebilir.

Bu dönüm noktası, Ford'un daha geniş bir stratejisinin parçasıdır: Kompakt otomobil üretimini azaltarak, en yüksek katma değeri içeren SUV'lara ve Crossover'lara odaklanmak ve tüm gamı elektrifikasyon ve hibrit sistemlere geçirmektir. Ancak Focus, birçok tüketici için boyut, fiyat, işlevsellik ve konforun neredeyse mükemmel bir dengesini temsil ediyordu. Bu mirası, bir crossover ile bile taklit etmek kolay olmayacaktır.

Söylentilere göre, yeni C-segment SUV/Crossover modelinin, bazı Avrupa Ford SUV'larının üretildiği İspanya'daki Valencia fabrikasında üretilmesi bekleniyor. Projenin, Ford Kuga ve diğer SUV'larla aynı "C2" platformuna dayanacağı tahmin ediliyor.

Yeni Focus'un "multi-enerji" yelpazesi sunması amaçlanıyor:

Motorizasyon: Mild-hybrid (Hafif Hibrit), Plug-in Hibrit ve tam elektrikli (EV) versiyonları.

Üretim kapasitesi: Yıllık tahmini 300.000 adede kadar üretim hedefleniyor.

Lansman: İlk çıkışın 2027 yılında yapılması bekleniyor.

Focus'un SUV'a dönüştürülme kararı, kompakt hatchback satışlarının sürekli düşüşüne ve pazarın yerden yükseklik, çok yönlülük ve SUV görünümü talep etmesine bir yanıt.

Ancak bu dönüşüm, herkes tarafından memnuniyetle karşılanmayacak. Kompakt otomobil tutkunları, Focus'un çevik sürüşünü, şehir içindeki manevra kabiliyetini ve uygun maliyetini sevenler, yeni modelin doğasının değişmesi nedeniyle hayal kırıklığına uğrayabilir. Eleştiriler şimdiden yükseliyor: "Daha az hacimli, daha ekonomik ve park etmesi daha kolay bir araba isteyenlere ne olacak?"

Ford için bu, bir yeniden çıkış bahsi anlamına geliyor: İkonik bir adı dönüştürerek hayatta kalabileceğini kanıtlamak. Eğer proje başarılı olursa, marka C segmentinde pazar payını geri kazanabilir. Ancak başarısızlık durumunda, Focus'a sadık kalan müşteri kitlesinin bir kısmını kaybetme riskiyle karşı karşıya kalacak. Bu karar, aynı zamanda crossover ve SUV'ların Avrupa otomobil pazarındaki hakimiyetini de bir kez daha tescilliyor.

İlginizi çekebilir