İngiliz basını, Musk'a küstü: Sosyal medyadan çekildi
Ünlü İngiliz medya kuruluşu The Guardian, ırkçılık ve komplo teorileri gibi rahatsız edici içerikler nedeniyle X platformunda paylaşım yapmayı sonlandırma kararı aldı. Elon Musk’ın 2022’de satın aldığı platformdan çekilen ilk büyük İngiliz medya kuruluşu olan The Guardian, gazeteciliğini başka platformlarda sürdüreceğini belirtti. Musk, kararı "önemsiz" olarak yorumladı.
Ünlü İngiliz medya kuruluşu The Guardian, Çarşamba günü yaptığı açıklamada X platformunda paylaşım yapmayı bırakacağını duyurdu.
Kararın gerekçesi olarak platformda görülen ırkçılık ve komplo teorileri gibi "rahatsız edici içerikleri" sebep gösterdi.
10,7 milyon takipçiye sahip olan The Guardian, Elon Musk’ın 2022’de satın aldığı platformdan çekilen ilk büyük İngiliz medya kuruluşu oldu.
The Guardian, yayınladığı bir köşe yazısında, platformun olumsuz yönlerinin artık faydalarına ağır bastığını söyledi. Yazıda Guardian ekibinin, gazeteciliği farklı platformlarda icra edeceği belirtildi.
Musk, X platformunda The Guardian'ı "önemsiz" olarak nitelendirdiği bir paylaşımda bulundu. Musk, sitede yapılan paylaşımların ifade özgürlüğünü korumak amacıyla sansürlenmediğini söylüyor.