Kaza anında devre dışı kalıyor: 52 bin araç apar topar geri çağrıldı
Chrysler’ın çatı şirketi Stellantis, ABD’de satılan 52 bin 565 aracı yazılım kaynaklı güvenlik riski nedeniyle geri çağırma kapsamına aldı. Yetkililer, söz konusu hatanın kaza anında hava yastıkları ile emniyet kemerlerinin devreye girmesini engelleyebileceği uyarısında bulundu.
ABD’li otomotiv grubunun çatı şirketi Stellantis, ülkede satılan on binlerce aracı kapsayan geniş çaplı bir geri çağırma kararı aldı. ABD Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) tarafından yapılan açıklamada, bazı araçlarda tespit edilen yazılım hatasının ciddi güvenlik riskleri oluşturabileceği belirtildi.
HAVA YASTIKLARI VE EMNİYET KEMERLERİ DEVRE DIŞI KALABİLİR!
NHTSA’nın paylaştığı bilgilere göre, yolcu koruma sistemlerinde kullanılan yazılımdaki sorun, kaza anında hava yastıkları ile emniyet kemerlerinin zamanında devreye girmesini engelleyebiliyor.
Ayrıca elektronik denge kontrol sisteminin de işlevini kaybedebileceği ifade edilirken, bu durumun olası kazalarda yolcular için hayati risk oluşturabileceği vurgulandı.
ÜCRETSİZ YAZILIM GÜNCELLEMESİ YAPILACAK
Yetkililerin açıklamasına göre sorun, yolcu koruma kontrol modülünde yer alan yazılımdan kaynaklanıyor. Geri çağırma kapsamındaki araçlar için yetkili servisler tarafından ücretsiz yazılım güncellemesi yapılacak. Araç sahiplerinden herhangi bir ücret talep edilmeyeceği özellikle belirtildi.
ARAÇ SAHİPLERİNE KRİTİK UYARI
Yetkililer, geri çağırmadan etkilenen araç sahiplerinin güvenlik riski nedeniyle vakit kaybetmeden yetkili servislere başvurmaları gerektiğini açıkladı. Güncelleme işleminin kısa sürede tamamlanacağı ve araç güvenliğinin bu sayede yeniden sağlanacağı bildirildi.
PEKİ HANGİ MODELLER GERİ ÇAĞRILIYOR?
NHTSA ve şirket yetkilileri tarafından geri çağırmadan etkilenen model ve üretim yıllarına ilişkin detaylı liste henüz kamuoyuyla paylaşılmadı. Araç sahiplerinin, markanın resmi kanalları ve yetkili servisler üzerinden araçlarının geri çağırma kapsamında olup olmadığını kontrol etmeleri öneriliyor.