Kışın üşüyen sürücülere uyarı: Bu yöntem araba içini 2 kat daha çabuk ısıtıyor
Soğuk havalarda araç içine kısa sürede sıcaklık kazandırmak, yalnızca kaloriferi sonuna kadar açmakla mümkün olmuyor. Uzmanlara göre doğru sıralamayla yapılan basit işlemler, hem kabinin daha hızlı ısınmasını sağlıyor hem de motor üzerindeki gereksiz yükü azaltıyor.
Motoru uzun süre rölantide çalıştırmak, sanılanın aksine iç mekânın daha hızlı ısınmasına yardımcı olmuyor. Motor, yük altındayken daha fazla ısı üretiyor. Bu nedenle aracı çalıştırdıktan sonra yalnızca 1-2 dakika beklemek, yağın dolaşıma girmesini sağlamak ve ardından düşük hızlarla sürüşe başlamak öneriliyor. Bu yöntemle motor ve soğutma sıvısı çalışma sıcaklığına çok daha kısa sürede ulaşıyor.
KALORİFERİ HEMEN SONUNA KADAR AÇMAYIN
Motor sıcaklık göstergesi yükselmeden kalorifer fanını maksimum seviyede çalıştırmak, ısınma sürecini hızlandırmıyor. Soğuk soğutma sıvısı sıcak hava üretemediği için güçlü üfleme, motorun ısınmasını geciktirebiliyor. Fan gücünün, motor ısındıkça kademeli artırılması tavsiye ediliyor.
İÇ HAVA DEVRİDAİMİYLE ISINMA SÜRESİ KISALIYOR
Araç içinin daha hızlı ısınmasında en etkili yöntemlerden biri iç hava sirkülasyonu modunu kullanmak oluyor. Dışarıdan sürekli soğuk hava almak yerine, kabin içindeki mevcut havanın tekrar tekrar ısıtılması sayesinde sıcaklığa ulaşma süresi yaklaşık iki kat kısalıyor. Ancak bu modun uzun süre açık kalması camlarda buğulanmaya yol açabileceği için, kabin ısındıktan sonra kapatılması veya kısa aralıklarla temiz hava alınması öneriliyor.
KLİMA, BUĞU VE NEME KARŞI DESTEK SAĞLIYOR
Kış aylarında klima sadece serinletme amacıyla kullanılmıyor. Isıtma sistemiyle birlikte çalışan klima, havadaki nemi azaltarak camların daha hızlı temizlenmesine yardımcı oluyor. Bu sayede hem buğu hem de buzlanma daha kısa sürede ortadan kalkıyor. Ayrıca dış hava girişlerinin kar ve buzdan arındırılması, havalandırma sisteminin verimini artırıyor.
ELEKTRİK TÜKETİCİLERİ MOTORU DAHA ÇABUK ISITIYOR
Motorun daha hızlı ısınmasını sağlamak için çalıştırma sonrası bazı elektrikli donanımlar devreye alınabiliyor. Ön ve arka cam ısıtması, koltuk ve direksiyon ısıtmasının açılması, motora ek yük bindiriyor. Bu durum yakıt tüketimini kısa süreli artırsa da, motorun ve soğutma sıvısının daha çabuk ısınmasına katkı sağlıyor.
GÜNEŞLİKLERLE ÖN CAMI DAHA HIZLI ISITIN
Isıtma sürecinde en kritik bölge ön cam olarak öne çıkıyor. Isıtıcıdan gelen hava akışının ilk aşamada ön cama yönlendirilmesi öneriliyor. Etkili bir yöntem olarak güneşliklerin aşağı indirilmesi, sıcak havanın tavana yükselmesini engelleyerek cam yüzeyinde kalmasını sağlıyor. Bu sayede buz çözme ve ısınma süresi kısalıyor. Ön cam temizlendikten sonra hava akışı ayak bölümüne yönlendirilerek kabin içinde dengeli bir ısı dağılımı sağlanabiliyor.