Sadece tamirciler fark ediyor: Bu tarihler arasında üretilen motor çok riskli, sürücüler tehlikeyi bile bilmiyor
Oto uzmanları, 2.0 BiTDI (CFCA) motorlardaki yüksek yağ yakımı ve kilitlenme tehlikesinin kökeninin, dayanıksız malzemeden yapılmış EGR soğutucusundan kaynaklandığını açıkladı.
Yüksek yağ tüketimi (1.000 km'de 0,5-1 litre) gibi belirtiler gösteren 180 HP gücündeki 2.0 BiTDI (CFCA) motorlar, sessiz bir arıza süreci yaşıyor. Oto uzmanlarına göre, bu durum motorun tamamen kilitlenmesine ve fahiş tamir masraflarına yol açmadan önceki son şansınız olabilir.
VAG-Expert tamircilerine göre, 2009-2015 arası üretilen 180 HP 2.0 BiTDI motorların (CFCA) neredeyse tamamı bu kronik sorunu yaşadı veya 100.000 km civarında yaşamaya başladı.
Sorun, dayanıklı olmayan malzemeden yapılmış olan EGR soğutucusundan kaynaklanıyor.
EGR soğutucusunun alüminyum bileşenleri parçalanıyor ve egzoz gazlarıyla birlikte yanma odalarına gidiyor.
Burada eriyen alüminyum parçacıkları yağa karışarak silindir segmanlarını pistonlara yapıştırıyor ve silindir duvarlarını çiziyor.
Bu zincirleme reaksiyon, nihayetinde pistonların işlevini yitirmesine ve motorun tamamen kilitlenmesine neden oluyor. Atölyeye ulaşan araçlarda genellikle silindir duvarları, krank mili ve yataklar büyük hasar görmüş oluyor.
Aracını yetkili servise götüren bir sahip için çözüm genellikle fahiş maliyetli oluyor. Servis, motoru yeni bir üniteyle değiştirmekle kalmıyor; aşırı yağ yanmasından dolayı zarar gören DPF filtresi, katalitik konvertör ve sensörler gibi birçok parçayı da değiştirmek zorunda kalıyor. İlk onarım tahmini bu durumda yüzbinlerce liraya erişiyor.
EGR soğutucusu kazara erken arızalanıp orijinal parçayla değiştirilen araç sahipleri, motoru büyük hasardan korumuş olabilirler.
VAG-Expert gibi uzman atölyeler, motoru tamamen sökerek kapsamlı bir revizyona alıyor. Bu revizyon, arızalı EGR soğutucusunun geliştirilmiş bir seriyle değiştirilmesi, piston ve segmanların değişimi, krank mili ve silindir kapağının işlenmesi gibi kritik adımları içeriyor.
Bu revizyonun maliyeti, yetkili serviste komple motor değiştirmekten önemli ölçüde daha düşüktür. Hatta bu tamirhaneler, fabrika çıkışlı zayıf noktaları (örneğin güvenilmez denge mili modülü) ortadan kaldırarak motoru fabrikadan çıktığından daha iyi hale getirme garantisi veriyor ve sınırsız kilometre ile bir yıl garanti sunuyorlar.
Motoru kullanılmış bir motorla değiştirmek, ilk başta uygun maliyetli görünse de, uzmanlar bu seçeneğin riskli olduğunu belirtiyor. Çünkü piyasada satılan ikinci el motorların çoğu da aynı kronik arızaya sahip, hasarlı ve kilitlenmeye aday durumda olabiliyor.