Trafik ışıklarında sürücülerin çoğu aynı hatayı yapıyor: Aracın ömrü 2 kat azalıyor

Birçok sürücü, kavşağa yaklaşırken ya da kırmızı ışığa gelmeden önce nasıl yavaşladığının aracın teknik sağlığı üzerinde ne kadar büyük etkisi olduğunu fark etmiyor. Deneyimli tamirciler, sürücülerin çoğu tarafından yapılan yaygın hataların hem yüksek maliyetli arızalara hem de kritik parçaların erken aşınmasına yol açtığını belirtti. Uzmanlara göre, aracı en az yoran ve en güvenli kabul edilen tek bir doğru teknik var. İşte ayrıntılar...

Sürücülerin en sık yaptığı hatalardan biri, hızını düşürmeden engellere veya kavşağa yaklaşmak ve son anda sert fren yapmak. Bu durum fren sisteminde aşırı yük oluşturuyor. Fren diskleri ve balataları yoğun sürtünmeye ve yüksek ısıya maruz kaldığı için ömürleri hızla kısalıyor.

BOŞA ALIP YUVARLANMAK YAKIT TASARRUFU SAĞLAMIYOR

Sık yapılan bir diğer yanlış ise, kırmızı ışığa gelmeden önce vitesi boşa alarak aracın kendi kendine ilerlemesine izin vermek. Birçok sürücü bunun yakıt tasarrufu sağladığını düşünüyor ancak modern enjeksiyonlu araçlarda durum tam tersi.

Viteste, ayağınızı gazdan çektiğiniz anda motor yakıt akışını kesiyor. Fakat araç boştayken motor rölantide yakıt tüketmeye devam ediyor. Buna ek olarak yavaşlama görevi tamamen frenlere bindiği için fren sistemi daha hızlı aşınıyor. Boşta ilerleyen araç aynı zamanda acil bir durumda hızlanamadığı için sürücü kontrolünü azaltıyor.

DOĞRU YÖNTEM MOTOR FRENİ KULLANMAK

Uzmanlara göre en doğru ve araç dostu yavaşlama yöntemi motor frenidir. Kavşak veya ışık görüldüğünde sürücü önce ayağını gazdan çekmeli ve araç mevcut viteste doğal bir şekilde hızını düşürmelidir.
Hız azaldıkça vitesler sırasıyla küçültülmeli, fren pedalı ise yalnızca son aşamada, yumuşak bir duruş için kullanılmalıdır.

FREN ÖMRÜNÜ UZATIYOR, GERÇEK YAKIT TASARRUFU SAĞLIYOR

Motor freni kullanımının sağladığı en önemli avantajlar şöyle :

DEBRİYAJA ZARAR VERDİĞİ İNANCI DOĞRU DEĞİL

Bazı sürücüler motor freninin debriyaj veya şanzımanı yıprattığını düşünse de uzmanlar bunun yanlış olduğunu belirtiyor. Modern şanzımanlar milyonlarca vites değiştirme döngüsüne dayanacak şekilde tasarlanıyor. Zamanında ve doğru yapılan vites küçültmeler, şanzımana zarar vermiyor. Tersine, sert frenleme alışkanlığı nedeniyle sık değiştirilen fren diskleri ve balatalarının toplam maliyeti, olası debriyaj masrafından çok daha yüksek olabiliyor.

İlginizi çekebilir