Zeydan Başkan, otobüs sorununa el atmalı?

Yeni eğitim ve öğretim yılı okul öncesi öğrenciler için açıldı, trafik daha şimdiden sıkışmaya başladı.

Adana’nın da ulaşım sorunu kendini gösterdi.

Artık sabah ve akşam saatlerinde uzun trafik kuyrukları meydana geliyor. 

Uzun ve sakin geçen bir yazın ardından, yazlıklarda, yaylalarda bulunanlar Adana’ya dönmeye başladı. 

Okula gidecek çocuğu olanlar, salça yapacaklar, patlıcan biber yapacaklar, turşu kuracaklar, işlerini yeni sezona hazırlayacaklar Adana’da caddeleri, kaldırımları kalabalıklaştırmaya başladı. 

Ama asıl tablo 9 Eylül’de ortaya çıkacak.

Çünkü 9 Eylül’de okullar tamamen açılıyor. 

Ama daha şimdiden Adana ulaşımının S.O.S. verdiğini söyleyeyim.

Trafik sıkışıklığının yaratacağı olumsuzluk bir yana geniş kitlelerin ulaşım sıkıntısı çözülmeyi bekliyor.

Adana’da günde on binlerce vatandaş ulaşımlarını Adana Büyükşehir Belediyesi’nin otobüsleriyle sürdürmeye çalışıyor. 

Ancak Zeydan Karalar yönetimindeki Büyükşehir Belediyesi’nin en eksik kaldığı konu ne derseniz, “Ulaşım” derim. 

Yeni otobüsler alınmadı mı? Alındı. 

Yeni hatlar açılmadı mı? Açıldı.

Eğer yatırım yapmadılar, çaba göstermediler desek yalan olur, gerçekler bizi çarpar.

Fakat ortada da benim tespit ettiğim bazı gerçekler var ki, bakalım bu gerçekler kime çarpacak?

Karalar döneminde Adana’da önemli hatların otobüs seferleri artırılmadı aksine azaltıldı. 

Örneğin; Adana’nın en işlek hatlarından 142 numaralı Eski Vilayet-Real otobüs hattı. Önceki belediye döneminde her 20 dakikada bir hareket eden bu otobüsler 40 dakikada bir hareket etmeye başladı. 

Olacak şey değil?

Şehir merkezi ve Baraj Yolu ile Turgut Özal ve 100.Yıl gibi önemli yerleşim merkezleri ve REAL gibi yoğun bir alışveriş merkezi ile ulaşımı sağlayan bu otobüs hattının 40 dakikada bir olması özellikle sabah ve akşam saatlerinde bu hattı kullanmak isteyen Adanalıları isyan ettiriyor. 

Aynı şekilde şehrin Kuzeyi ve batısı ile Şehir Hastanesi-Balcalı arasında ulaşımı sağlayan 154 numaralı hat da 45 dakikada bir hareket ediyor. 

El insaf!

Bu hat, o bölgenin Üniversite, Balcalı ve Şehir Hastanesine yolcu taşıyan en önemli hattı. 

Özellikle direk gitmesi nedeniyle üniversite öğrencilerinin, Balcalı ve Şehir Hastanesi’ne gidecek yoğun hasta grubunun en çok tercih ettikleri hat. 

Fakat 45 dakika bir geçmesi nedeniyle insanların çoğu bu otobüse binemiyorlar. 

Binenler de tıklım tıklım  bir yolculuk yapmak zorunda kalıyorlar. 

Oysa Üniversitede o bölgede oturan binlerce öğrenci eğitim görüyor. Yine her gün binlerce hasta vatandaş Balcalı ve Şehir Hastanesi’ne gidiyor. 

Ne yazık ki Adana Büyükşehir Belediyesinin ulaşım sistemi, bu yolcuları belediye otobüsleri yerine halk otobüsleri veya dolmuşlara yönlendirecek biçimde işletiliyor.

“Acaba bilerek mi yapılıyor?” diye düşünmeden edemiyor insan. 

Belki en sık çalışan hatlardan birisi 114. Fakat bu hattın da gece ulaşımını saat de bir adet kalkacak biçimde düzenlemişler. 
Koskoca Adana Yüreğir ve REAL arasında çalışan bu otobüsleri saatte bire indirgemek, Adanalılar’a “gece dışarı çıkmayın”demek. 
Özetle, Adana Büyükşehir Belediye Başkanı Zeydan Karalar’ın, büyük borçla devraldığı belediyeyi büyük bir mali disiplin örneği göstererek düzlüğe çıkarması, borç yükünü azaltması, yıllardır yapılmayan alt geçitleri hizmete açması, yarım kalmış yatırımları yeniden canlandırması çok güzel ve alkışlanacak hizmetler. 

Bu hizmetleri nedeniyle Zeydan Karalar’ı kutluyoruz. 

Fakat Başkan, bu övgülerimizin yanında eleştirilerimizi de dikkate almalı ve yıllardır daha kötüye giden Adana’nın ulaşım sorununa bütüncül bir yaklaşımla el atmalı. 

Önce de şu otobüs seferlerini daha sıklaştırmalı.

Adanalı her geçen gün artık daha çok homurdanıyor.

Ona göre!..

Yazarın Diğer Yazıları