BİZİ TAKİP EDİN

© 2016 - Tüm hakları Estetik Yayıncılık A.Ş.’ye aittir.

Genel 10:09 27 Ocak 2014

İEÜ’den engelsiz matematik

İEÜ'lü öğrenciler, zihinsel engelli çocuklara matematik kavramlarını oyunlarla tanıttı.

İzmir Ekonomi Üniversitesi Matematik Bölümü, sözel alanda öğrenim gören öğrencilerin matematik bilimini korkulu rüya olarak algılamaktan çıkarırken, öğrenciler geliştirdikleri projede engelli çocuklara oyunlarla bu bilimi öğretme yolunda adım attı.

Hukuk, iletişim, güzel sanatlar ve tasarım fakültelerinde öğrenim gören gençler İEÜ Matematik Bölümü bünyesinde seçmeli olarak sunulan “matematiksel düşünce” adlı dersi seçerek, eğitimleri boyunca uzak kaldıkları matematik dersinin farklı yönlerini keşfe çıktı. Öğrenciler, aldıkları eğitimle birlikte zihinsel engelli çocuklara matematik kavramlarını oyunlarla tanıtma yoluna gitti.

Çiğli Atatürk Organize Sanayi Bölgesi Özel Eğitim Uygulama Merkezi ve İş Uygulama Merkezi’nde öğrenciler, şarkılar eşliğinde matematik kavramlarını engelli çocuklara öğretti. Öğrenciler, engelli çocuklara “matematik nedir?” diye sorduklarında “1” yanıtını alırken, temel 4 işlemi de birlikte yaparak eğlenceli dakikalar yaşadı.

‘Anlamadıklarımızdan korkarız’

İEÜ Matematik Bölüm Başkanı Prof. Dr. Ünal Ufuktepe, kişilerin anlamadıklarına korkuyla yaklaştığını, sözel öğrencilerle matematik bilimine farklı bir bakış açısı getirdiklerini belirterek, “Öğrencimizle Çiğli Atatürk Organize Sanayi Bölgesi Özel Eğitim Uygulama Merkezi ve İş Uygulama Merkezi’ne gidip zihinsel engelli çocuklarla birlikte matematik kavramlarını oyunlarla öğretmeye çalıştık. Öğrencilerimizde, matematiğin nerede, neden kullanmamız gerektiğine dair farkındalık yarattık. Geleceğin hukukçuları, iletişimcileri, tasarımcıları artık dünyaya farklı gözlerle bakacak. Anlamadıklarımızdan korkarız, nefret ederiz. Anlaşılır kıldığımız her bilgi öğrencilerimizin geleceğe daha güçlü bakmalarını sağlıyor” dedi.

‘Matematik felsefesi anlaşılmadan öğrenilmez’

Prof. Dr. Ufuktepe, İletişim, Hukuk, Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi öğrencileri gibi sözel yönleri ağırlıklı gençlerin, genellikle matematik derslerinden başaramayacakları kaygısı ile uzak durduğuna da dikkat çekerek, şunları söyledi:
“Matematik, sorgulamayı gerektirir. Ancak günümüz eğitim sisteminde matematiğin felsefesi anlatılmadan sanki bir dogma gibi öğretiliyor. Matematiksel Düşünce dersimizde öğrencilerimizin yeteneklerine göre proje grupları oluşturduk. Bir bölüm öğrencimiz, binlerce yıl önce İzmir ve civarındaki topraklarda yaşamış ünlü matematikçi Pisagor’un belgeselini çekiyor.”

Son Dakika Haberleri