"BİSİKLET BİR RÜYADIR" Bisikletin kendisi için çocukluğunun hayal nesnesine dönüştüğünü vurgulayan Ahmet Güneştekin, 378 bisiklet parçasından oluşan 7 metrelik eserini 42 Maslak ana girişine yerleştirdi. Dilek Ağacı isimli heykelde, parçalarına ayırdığı bisikletleri çam ağacı formunda bir konstrüksiyon üzerine labirent gibi yerleştirdi. Güneştekin, Dilek Ağacı’ndaki bisikletlerin çocukluğunu, hayal gücünü, özgürlüğü, kırmızıyı ama her şeyden önce gündüz düşlenen bir rüyayı anımsattığını vurguladı. erol-ozmandiraci-guneri-civaoglu-ahmet-gunestekin-ertugrul-ozkok Güneştekin Dilek Ağacı eseri ile ilgili şunları ifade etti: “Ağaçların ruhu olduğu inancı ve ona zarar vermenin yaşamı yok etmek anlamına geldiği bir evrende, mayıs direği etrafında şekillenen ritüellerin amacı bereketli bir yaşam dilemekti. Bu düşünce çizgisini takip ederek kökenleri belirsizleşmiş olsa da eski ritüellerin yok olmadığını, yeniden uyarlamayla bugün yaşayan kültürlerin yaşam pratiklerine dönüşümünün düşsel yorumlarından birini sunmaktadır.” abdullah-burnaz-ahmet-gunestekin-erol-ozmandiraci-omer-inna-cansever-merve-basbug Kostantiniyye için ise “İstanbul’un tarih boyunca farklı isimleri oldu. Her bir iktidar ve güç, şehrin adını ve bir önceki kültürel dokusunu kendi kimliği doğrultusunda dönüştürdü. Farklı isim ve katmanlarını ortaya çıkarmayı amaçlayan ve kelimenin içindeki on üç harften oluşan Kostantiniyye adlı dev heykel, şehrin kültürel belleğinde yüzyıllar boyunca biriken isimleri tekrar bir araya getirmektedir” dedi. genel-6