Yapımcılar ile Cinemaximum/CGV arasındaki krizle ilgili en somut adım TBMM'de atılmıştı. 5224 sayılı “Sinema Filmlerinin Değerlendirilmesi ve Sınıflandırılması ile Desteklenmesi Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun" komisyonda kabul edilmiş ve yapımcılar, söz konusu yasa tasarısı ile ilgili memnuniyetlerini dile getirmişti. Yakın zamanda TBMM'de yasalaşması beklenen tasarıyla ilgili konuşan Dr. Murat Tırpan, "Mısır meselesi olarak konuştuğumuz uygulama zaten bir süredir vardı, ancak yapımcıların pastadan daha fazla pay almaları gerektiğini savunma ihtiyaçları CGV’nin meclis kapılarında kulis yapmaya başlaması ile ortaya çıktı. CGV’nin istediği şeyleri anlamak zor değil, firma sinema salonlarındaki reklam sürelerinin mümkünse aynı kalmasını (21 dk.), mısır vb. satışları ile uyguladıkları kampanyaların değişmemesini istiyordu. Ancak meselesinin kamuoyunda teşhir edilmesinden sonra bu kulisler işe yaramadı ve kanunda CGV’nin istemeyeceği değişiklikler yapıldı. Örneğin yeni düzenleme ile dağıtımcı firmanın promosyon yapması, yapımcı ile mutabık kalma şartına bağlanıyor. Dolayısıyla CGV artık biletlerle birlikte yaptığı kampanyaları filmin yapımcısının izni olmadan yapamayacak. Bu anlamda ilk raundu yapımcılar kazandı denebilir" açıklamasını yaptı. [old_news_related_template title="Sinema yasası komisyondan geçti!" desc="Sinema sektöründe yaşanan 'promosyon' krizine çözüm getirecek yasa teklifi TBMM Milli Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonu'nda kabul edildi. Komisyonda kabul edilen teklif ile sinema filmi öncesinde gösterilen reklamların süresi en fazla 10 dakika olacak. Fragman gösterim süresi en az 3, en fazla 5 dakika olacak. Kamu spotları ve sosyal sorumluluk projelerine ilişkin gösterimler, bu sürelere dahil edilemeyecek. Sinema filmi gösterim arası 15 dakikayı aşamayacak." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2019/01/iecrop/turkiye-buyuk-millet-meclisi_16_9_1547045750.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/hayatim/kultur-sanat-haberleri/sinema-yasasi-komisyondan-gecti/"] DENGELER DEĞİŞEBİLİR Söz konusu çekişmeyle ilgili "Bunun ikinci raundu da olacak gibi" diyen Tırpan, yeni kanunla birlikte bağımsız sinemacılar için yeni bir kapı açılabileceğini belirterek, "Kulislerde CGV’nin gişe yapabilecek filmlerle gelen bağımsız sinemacılara kapıyı araladığı, gereken parayı sağlamayı vadetme planlarında olduğu söyleniyor. Hatta Koreli şirketin Kore’de iş yapan filmlerin Türk versiyonlarını yaptırmak istediği söyleniyor. Eğer bu doğruysa CGV’nin bu tür filmlerin prodüksiyonunu sağlayarak, salonlarında vizyona sokması sektördeki dengeleri değiştirebilir" dedi. [old_news_related_template title="Mars Cinema ile yapımcılar arasında kılıçlar çekildi... İşte, yapımcıların talepleri..." desc="Sinema yapımcıları ile Mars Cinema Group arasındaki savaş kızıştı. Yılmaz Erdoğan'ın 'Organize İşler 2: Sazan Sarmalı' filminin vizyon tarihi ertelendi. Cem Yılmaz ise Karakomik Filmler'in vizyon tarihiyle ilgili bir bilgi veremiyor. Yapımcılar, Mars Cinema Group'un promosyon adı altında kendi paylarını azalttığını açıkladı, Mars Cinema Group da geri adım atmayacağını açıkladı." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2018/12/iecrop/basliksiz-1-75_16_9_1546000374.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/hayatim/kultur-sanat-haberleri/mars-cinema-ile-yapimcilar-arasinda-kiliclar-cekildi-iste-yapimcilarin-talepleri/"] BİLET FİYATLARI ARTABİLİR Yeni kanunla ilgili en olumlu değişikliğin reklam sürelerinin kısalması olduğunu söyleyen Tırpan, sözlerini şöyle sürdürdü: "Bu, salon sahipleri hariç herkes için olumlu bir gelişme. Sinema izleyicileri artık dışarıda yirmi dakika bekledikten sonra sinemaya girmek zorunda kalmayacak. Tabii buradaki kaygı reklam sürelerinin azalmasından doğacak kaybın salon sahibi tarafından bilet fiyatlarına yansıtılabilecek olması ve sosyal sorumluluk olarak kodlanabilecek gizli reklamların ortaya çıkma riski." murat-tirpan