Nişantaşı Kadırgalar Caddesi üzerinde faaliyet gösteren Art 212 Sanat Galerisi, 'Büyüklere Masallar' sergisine ev sahipliği yapıyor. Kapılarını 18 Ocak Çarşamba günü açan sergi, 25 Ocak 2018 tarihine kadar pazar günleri hariç Nişantaşı Art212’de gezilebiliyor. Cinsiyet bağımsız tüm insanların özgürlüğünü ‘balon’ metaforuyla ifade eden Haticenur Özer Fener, günümüzün aykırı değerlerini taşıyan, marjinal, renkli ve yaratıcı insanları figürlü resimlerinde tema olarak kullanıyor. Balonlarını, pop art akımının ikonlarının içine hapsederek, kısıtlanan özgürlükleri anlatmaya çalışıyor. Resimlerindeki figürleri, gökkuşağı ve tayf renkleri ile boyayarak, renkli ve hareketli bir dünya yaratıyor. Balonları da, bu renk tayfındaki sıralamaya göre yerleştiriyor. Kullandığı renk espasını ve açık-koyu değerlerini yüzeysellikten çok derinliğe götüren unsurlar olarak görüyor. [old_news_related_template title="Dünyanın ilk kargı heykelleri İstanbul’da" desc="Abdullah Şengörenoğlu, dünyada sadece kendisinin yaptığı ve mizah, kara mizah, fantastik anlatım süreçlerinin birbirinin içine girdiği kargıdan heykelleri ile Schneidertempel Sanat Merkezi'nde sanatseverlerin karşısına çıkıyor. Gezi Parkı protestoları sırasında simge haline gelen 'kırmızılı kadın'dan da esinlenilen heykel de eserler arasında yer alıyor. " image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2018/01/kargi2.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/hayatim/kultur-sanat-haberleri/dunyanin-ilk-kargi-heykelleri-istanbulda/"] ÖTEKİLEŞTİRİLEN HAYATLARA TANIKLIK Doğal haliyle ele alınan insan bedenleriyle yalnızlığı ve sosyal aidiyetsizliği anlatan Hüseyin Rüstemoğlu, fotoğrafları temel alarak inşa ettiği çalışmalarında, kâğıt, boya ve dijital baskı gibi malzemelerden yararlanıyor. Çok disiplinli yaklaşımıyla fotoğrafın köklerine derinden bağlı yeni bir estetik meydana getiriyor. Sanatçı, sosyal değişimlerin hızla yaşandığı günümüzde, ötekileştirilen hayatlara tanıklık etmeye ve bunları ifşa etmeye odaklanıyor. Kompozisyonlarındaki figürler, etraflarındaki dünyaya ne herhangi bir güç uygulayabiliyor ne de ondan kaçabiliyorlar. Biçimsel anlamda, mesafeli görünseler de seçilen fotoğraflardaki özne ve nesneler, psikolojik bir yoğunluk taşıyor. Sanatçı, figürleri saran renkli alanlarla da izleyiciyi umudu sorgulamaya çağırıyor. [old_news_related_template title="Felekşan Onar'ın 'Kanatsız Kuşları' Berlin'de sergilenecek" desc="Cam Sanatçısı Felekşan Onar'ın Suriyeli mültecilerin durumuna dikkat çektiği 'Kanatsız Kuşlar' eseri, Berlin'in önde gelen sanat merkezlerinden Bergama Müzesi'nde bulunan İslam Sanatları Müzesi'nde yer alacak. 'Kanatsız Kuşlar', iç savaş nedeniyle yok olan eski Halep'in üzücü kaderini de anımsatıyor. " image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2018/01/kanatsizkuslar.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/hayatim/kultur-sanat-haberleri/feleksan-onarin-kanatsiz-kuslari-berlinde-sergilenecek/"]