Bu web sitesi ne yazık ki Internet Explorer 9 ve altını desteklememektedir. Lütfen web tarayıcınızı Internet Explorer 10 ve üstü bir sürüme yükseltiniz.
Mars geri adım atmıyor! Krizin sorumlusunu yapımcılar olarak gösterdi…
Mars geri adım atmıyor! Krizin sorumlusunu yapımcılar olarak gösterdi…
Daha önce yöneticilerinden Aslı Irmak Acar'ın "Yeni Cem Yılmaz'lar çıkarırız" sözüyle tepki çeken CGV Mars Entertainment, yapımcılarla yaşanılan krize dair bir açıklama yayınladı. CGV Mars Entertainment Group CEO’su Dong Won Kwak, "Herhangi bir paydaşın izleyicinin rahat bir sinema salonunda, yeme-içme hizmetleriyle birlikte sevdikleri filmlerin tadını çıkarma hak ve avantajlarını feda ederek, endüstri ortamını kimsenin faydasına olmayan bir duruma sürüklemesinin doğru olmayacağına inanıyoruz" ifadelerini kullandı.
Kültür Sanat 3 Ocak 2019 - 11:27

Perdedeki krizle ilgili son açıklama CGV Mars Entertainment Group CEO'su Dong Won Kwak’tan geldi. Kwak, yaşanılan krizle ilgili geri adım atmayacaklarını belirterek, Yılmaz Erdoğan, Cem Yılmaz ve Şahan Gökbakar ile ilgili de “Sektörümüzün geleceği için yeni nesil liderlerin belirlenmesi ve geliştirilmesi için durmadan çaba sarf etmemiz gerektiğine inanıyoruz” açıklamasında bulundu.

İşte, Kwak’ın açıklaması:

“Film endüstrisinde sinemalardaki ücretlendirmeler, tüketiciler için kampanyalar gibi iş politikalarına ilişkin bazı tartışmalar olduğunu görmekteyiz. Sektörümüzün şu anda yaşadığı tartışma, küresel film endüstrisi açısından bakıldığında yeni bir olgu değildir. Film endüstrisi gelişirken, özellikle sistemlerin daha tam oturmadığı yeni gelişen pazarlarda, bu tür tartışmaları sık sık gözlemliyoruz.

Başarı faktörlerinden birincisi, sinema seyircisinin çıkarlarına ve deneyimlerine öncelik vermektir. Günümüzde özellikle içeriğe alternatif kanallar vasıtasıyla erişimin daha ucuz ve hızlı bir şekilde yapılabildiği düşünüldüğünde; film endüstrisinin ayakta kalabilmesi ve büyümeye devam edebilmesi için, sinemaya gitme eylemi basit bir içerik tüketimi değil, birçok etkeni barındıran kültürel bir deneyim olarak konumlandırılmalıdır. Bu bağlamda, herhangi bir paydaşın izleyicinin rahat bir sinema salonunda, yeme-içme hizmetleriyle birlikte sevdikleri filmlerin tadını çıkarma hak ve avantajlarını feda ederek, endüstri ortamını kimsenin faydasına olmayan bir duruma sürüklemesinin doğru olmayacağına inanıyoruz.


Yılda ortalama film seyretme oranı Güney Kore'de 4,2, Avrupa'da 2,5 iken Türkiye'de bu rakam 0,8'de kalmaktadır. Nüfusu ve coğrafi alanı Türkiye'nin neredeyse yarısı kadar olan Güney Kore, yılda 200 milyondan fazla biletle dünyadaki beşinci en büyük film endüstrisi olarak sıralanmaktadır. 2017 ve 2018'de Türkiye'de 70 milyon bilet satılmıştır. 82 milyon nüfusa sahip Türkiye'de, yılda kişi başına 2,5 ortalama ile film izlenme oranı yakalanırsa, Türkiye dünyanın en iyi 5 film endüstrisi listesinde yer alacaktır. Rakamlar Türkiye'de ne kadar önemli ve büyük bir potansiyeli olduğunu ortaya koyuyor.

kwak

Mars Group CEO’su Kwak

“YENİ NESİL LİDERLERİN BELİRLENMESİ…”

Ayrıca sektörümüzün geleceği için yeni nesil liderlerin belirlenmesi ve geliştirilmesi için durmadan çaba sarf etmemiz gerektiğine inanıyoruz. Türkiye, yaratıcı ve yetenekli insanlarla dolu bir ülke ki bu da ülkenin sahip olduğu en büyük değerdir. Sektörün ileri gelenlerinin temel ve ortak bir görevinin, gelecek nesil yeteneklerini ve liderlerini bulmak ve geliştirmek olduğu görüşündeyiz. Böylece film sektörü, ileriye yönelik ülke genelinde daha iyi bir ölçekte ve daha kaliteli içerik ve hizmet sunabilir. CGV Mars Entertainment Group olarak biz de ülkemizdeki yüksek potansiyeli olan film yapımcıları ve genç profesyoneller için kaynak sağlamaktan ve bu tür çabalara öncülük etmekten gurur duyuyoruz. Bu yüzden son günlerdeki Türkiye'deki yapımcılar ile olan gündem, yanlış anlaşılan bireysel tartışmaların aksine, tüm sektörü kapsamaktadır.

MECLİS’TEKİ YASA İYİLEŞTİRİLSİN

Bir diğer başarı faktörü de, sektöre sürekli yatırım yapılmasını kolaylaştıran dengeli ve öngörülebilir bir ortam sağlamaktır. Bu kapsamda Meclis'e sunulan yasa teklifinin büyüme potansiyeline sahip olan bu sektördeki yatırımları aksatmaması adına iyileştirilmeye ihtiyaç duyan alanları olduğunu düşünmekteyiz. Sinema sektörü, çeşitli alt sektörlerden oluşur ve tümünün büyümesini teşvik etmek için dengeli bir bakış açısı şarttır. Prodüksiyon bölümü için iyi destek sağlamanın yanı sıra, bazı sinemalarda gişelerdeki kayıp ve kaçakları önlemek için dağıtım sektörünün güçlendirilmesi, hem yapımcıların ilgisini korumak hem de normalde daha yüksek kalitede salon çalıştırmak için önemlidir. Ayrıca, sinema operatörlerinin daha fazla sinema altyapısı ve salonların iyileştirilmesi için gereken yatırım kaynaklarının tamamen tükenmesine neden olacağından, reklam süresi üzerindeki kontrol tedbirli bir şekilde gözden geçirilmelidir. Ayrıca öngörülebilir bir yatırım ortamı sağlamak için herhangi bir yeni yasa veya düzenleme Rekabet Kanunu gibi mevcut yasalarla da uyumlu olmalıdır.”