52 yaşındaki Fransız sanatçı Laurence Jenkell, uzun süre lüks otellerin yönetim tarafında çalıştıktan sonra kendini sanata adamaya karar veriyor ve karakalem, suluboya, seramik gibi farklı teknikler üzerine dersler alıyor. Daha sonra ise, çocukluğundan aklında kalan en net şey olan bonbon şekerlerini sanatsal bir forma dönüştürmeye karar veriyor. b6Doğayla içiçe geçen çocukluğunun ardından sıkı bir doğa koruyucusu olan Jenkell, mutfak fırınında ısıtarak pleksiglas atıkları yeniden kullanmaya karar veriyor ve tüm dünyada adının duyulmasını sağlayan heykellerini de bu teknikle üretmeye başlıyor. b7Günümüzde tüketim çılgınlığının geldiği hale de bir gönderme yapan Jenkell, "Bugün düşünecek olursanız bir şekeri yemek için kağıdından çıkarıyoruz, yiyoruz ve kağıdını atıyoruz. Fakat bu şekerlerle tam tersine atılmış kağıtları toplayıp yeniden şekeri oluşturarak, bonbon kağıdını büzüp tekrar kullanıma hazır bir hale sunuyoruz." diyor. b8Sanatçı eserlerinde, kristalleşme olgusuna vurgu yapmayı hedefliyor ve bu noktadan çıkışla objelerinde tutkularını somutlaştırıyor. Şeker paketi formatı da, aslında kendi zevklerini ince bir estetik algıyla somut nesneler haline getirmesiyle başlıyor. b5Bonibon heykeller, popüler sanatın 'Yeni Gerçekçilik' akımını öne çıkaran eserler olarak dikkat çekiyor. Şekerler, hem duyularımıza haz sağlayan hem de büyüklüğü ve canlılığıyla dikkat çeken objelere dönüşmüş oluyor. b1Jenkell, bir sanatçı olarak eserlerine politik vurgu yapmaktan da çekinmiyor. Şeker paketlerini ülke bayraklarından oluşturduğu serisi, G20 Zirvesi başta olmak üzere bazı politik toplantılarda da yer aldı. b3Laurance Jenkell'in işleri bugün 25'den fazla ülkede sergileniyor. Birçok galeri tarafından temsil ediliyor ve eserleri birçok özel, kamusal ve kurumsal koleksiyonlarda yer alıyor. b4Bonbon heykellerin satış fiyatı ise, 50 bin ila 400 bin dolar arasında değişiyor.