Bu web sitesi ne yazık ki Internet Explorer 9 ve altını desteklememektedir. Lütfen web tarayıcınızı Internet Explorer 10 ve üstü bir sürüme yükseltiniz.
16 Eylül reyting sonuçları belli oldu! Keşke Hiç Büyemeseydik, Masterchef, Elimi Bırakma rekabeti…
16 Eylül reyting sonuçları belli oldu! Keşke Hiç Büyemeseydik, Masterchef, Elimi Bırakma rekabeti…
Reyting sonuçları kanalların reklam gelirlerini direkt olarak etkiliyor. 16 Eylül Pazar gecesi reyting sonuçları belli oldu. Pazar gecesi rekabet edenler arasında Keşke Hiç Büyümeseydik ve Elimi Bırakma var. Peki reyting sonuçlarına göre hangi dizi birinci oldu?
Magazin 17 Eylül 2018 - 10:25

16 Eylül reyting sonuçları ile birlikte en çok izlenen diziler ve programlar belli oldu. Elimi Bırakma reyting sonuçlarına göre liderliğini korudu. Cehennem sinema filmi ikinci olurken, Yaparsın Aşkım yarışma programı üçüncü oldu. Keşke hiç Büyümeseydik ve Masterchef reytinglerden istediğini alamadı. İşte sonuçlar…

REYTİNG SONUÇLARI

16-reyting-sonuclari

REYTİNG NEDİR?

İzleyici ölçümü bir izleyici topluluğunda kaç kişi olduğunun ölçümüdür. Genelde radyo dinleyicileri ve televizyon izleyicileri için düşünülse de, gazete ve dergi okuyucuları ve Web sitesi kullanıcıları için de geçerli olan bu kavram, yayımcılar ve reklamcılar tarafından, kaç kişi ve kimlere ulaşıldığını belirlemek için kullanılır. Bu daha geniş anlamıyla izleyici kitle araştırması anlamına gelir. Ölçümler medya pazarlarına göre ayrı ayrı yapılır, bunlar genelde metropol bölgelere karşılık gelir.

Tek bir televizyon izlenme oranı (reyting) puanı, takip edilen bir bölgedeki seyircilerin belli bir dakikadaki sayılarının %1'ine karşılık gelir. Örneğin 2004 yılı itibarıyla ABD'de 109,6 milyon televizyonlu ev vardı. Dolayısıyla, 2004-05 izleme sezonu için, ulusal bir reyting puanı bu sayının %1 olan 1.096.000 eve karşılık gelir. Bir programın yayımında kullanıldığında, program süresince ortalama reyting puanı tipik olarak belirtilir. Reyting puanları genelde evhalkları için değil, belli demografik gruplar için verilir. Örneğin, 18-49 yaş grubu için bir reyting puanı, ülkedeki 18-49 yaş grubundaki insanların %1'ine eşdeğer sayılır.

Bir reyting puanı ile pay grubu farklıdır, reyting puanı tüm olasıl seyircilerin %1'ini ifade eder, pay puanı ise o an televizyon seyredelerin %1'ine karşılık gelir. Dolayısıyla bir yayının payı, genelde reytingden daha anlamlıdır, özellikle toplam TV seyrinin düşük olduğu zamanlarda (gece geç saatler gibi).

Son güncelleme: 12:38 - 17.09.2018