Bu web sitesi ne yazık ki Internet Explorer 9 ve altını desteklememektedir. Lütfen web tarayıcınızı Internet Explorer 10 ve üstü bir sürüme yükseltiniz.
Sofraya ekmek koyan kirpiklere rimel süren marka
Sofraya ekmek koyan kirpiklere rimel süren marka
Bir kozmetik markası düşünün ki sadece kadınları güzelleştirmeyi değil, onların hayatlarına dokunmayı da amaç edinsin. Kadınlar para kazanabilsin diye mağazalaşmayı tercih etmesin. Bu marka Avon... Markanın sosyal sorumluluk projelerini anlatması için Avon Türkiye, Ortadoğu ve Kuzey Afrika İletişim Direktörü Hande Orhan ve Tüketici Pazarlama Müdürü Esra Pencereci ile bir araya geldik.
Hale Ceylan BARLAS
Magazin 18 Şubat 2017 - 00:55

Bir kozmetik markası düşünün ki sadece kadınları güzelleştirmeyi değil, onların hayatlarına dokunmayı da amaç edinsin.  Kadınlar para kazanabilsin diye mağazalaşmayı tercih etmesin. Bu  marka Avon… Markanın sosyal sorumluluk projelerini anlatması için Avon Türkiye, Ortadoğu ve Kuzey Afrika İletişim Direktörü Hande Orhan ve Tüketici Pazarlama Müdürü Esra Pencereci ile bir araya geldik.

131 yıl önce kadınlara çalışma fırsatı sunmak için Amerika'da kurulan bir marka Avon. O günden beri de kadınların ekonomik özgürlüğünü ve kendine güvenini öne çıkarmaya çalışıyor. Çoğu ev kadınının markanın ürünlerinin satışını yaparak maddi açıdan ayakta durduğunu belirten Hande Orhan, bu sayede kadınların evlerini geçindirebildiğini, çocuğunun masraflarını karşılayabildiğini söylüyor.
Sağlık açısından dünyada en çok kadın ölümlerinin neden olduğu meme kanserini ve kadına şiddeti ele alan marka, kadınların bu en büyük iki düşmanıyla savaşmayı kendine amaç edinmiş. Avon’un çabalarıyla 2016 yılı boyunca 21 bin 727 ürün satışıyla oluşan iyilik fonu kullanılarak bin 500 kadına meme taraması yapıldı. Türkiye' de 21 yıldır süren çalışmalar kapsamında 8 milyon TL'ye yakın fon toplandı.

3

Aile içi şiddete karşı eğitim

Kadına şiddet konusunda da Türkiye Kadın Dernekleri Federasyonu'na hem maddi hem de manevi destek olan Avon bu konuda da çeşitli etkinlikler düzenliyor ve eğitimler veriyor. “Aile içi şiddet konusunda farklı bir yolda ilerliyoruz” diyen Hande Orhan, bunun için işe önce aile içi eğitimden başladıklarını anlatıyor ve ekliyor: “Kadınlar olarak doğru çocuklar yetiştirebilirsek, oğlumuza kadınların dövülmeyeceğini öğretebilirsek her şey daha farklı olur. Buradan yola çıkarak, şiddetsiz çocuklar yetiştirebilmek için çeşitli eğitimler düzenliyoruz.”

Müşteri mutluluğu her şeyden önemli

ÂMüşteri odaklı olduklarının altını çizen Esra Pencereci, başlarından geçen bir olayı şöyle anlatıyor: “Bir müşterimizin bir buçuk yaşındaki kızı markamızda satışı olan çubuklu oda parfümünü içmiş. Hemen hastaneye gidiyorlar ama maalesef 114 Ulusal Zehir Danışma Merkezi'ne ulaşamadıkları için ürünün içeriğini bulamıyorlar. Konu bize ulaştı. İçeriği her ayrıntısıyla hastaneye gönderdik. Doktorlarla konuştuk. Hasta yaklaşık iki gün hastanede kaldı ve o süreç içinde hem doktorlarla hem de hasta ve yakınlarıyla iletişimi kesmedik.”