Bu web sitesi ne yazık ki Internet Explorer 9 ve altını desteklememektedir. Lütfen web tarayıcınızı Internet Explorer 10 ve üstü bir sürüme yükseltiniz.
Uçakta rahat uyuyabilmek için tavsiyeler
Uçakta rahat uyuyabilmek için tavsiyeler
Uçak yolculukları sırasında uyuyabilmek pek kolay olmasa da bazı küçük önerileri yerine getirerek uyumayı başarabilirsiniz. Uzun uçuşları uykusuz geçirmemek için basit tavsiyelere ayak uydurarak hem uyuyabilir hem de keyifli bir uçuş gerçekleştirebilirsiniz...
Seyahat 10 Ağustos 2018 - 16:55

Uçuş öncesi hazırlığı yaparak işe başlayabilirsiniz: Uçuştan önce yediklerinize ve içtiklerinize önem vermelisiniz. Çay, kahve, portakal suyu uykunuzu kaçırabilecek içeceklerdir. Gaz yapan yiyecekler yememeye özen gösterebilirsiniz. Uçuşun ilk saati içinde içtikleriniz de ileri saatlerde uykuya dalmanızı zorlaştırabilir. Kafeinden uzak durursanız daha kolay uyuyabilirsiniz. Tuvalet ihtiyacınızı giderdikten sonra uyumaya çalışırsanız uykunuzu bölmek zorunda kalmazsınız. Uzun sürecek bir uçuş yapacaksanız, yorgun ve uykusuz olarak yolculuğa çıkmayı deneyebilirsiniz. Böylece uykuya dalmanız kolaylaşır.

u2En uygun koltuğu seçmeye dikkat edebilirsiniz: İyi bir koltuk seçerseniz huzurlu yolculuk yapacağınız gibi uyumayı da başarabilirsiniz. Bu şartları sağlayacak en iyi koltuklar acil çıkış, koridor veya cam kenarında yer alanlardır. Her şeyden önce kafanızı yaslayabileceğiniz bir konuma ihtiyacınız olacaktır. Bu nedenle pencere kenarı koltuk en doğru seçimdir. Böylelikle başınızı pencereye dayayabilirsiniz. Orta koltuklar rahat olacağınız seçenekler değildir.

u4Yanınıza göz maskesi alabilirsiniz: Aydınlık ortamda uyumak zordur. En iyisi bir uyku maskesi takın ve kendinize karartma uygulayın. Üst kısımdaki lambaları kapatıp maskenizi takarsanız daha kolay uyuyabilirsiniz. Uçuşunuz gece saatlerini kapsıyorsa uçağın ışıkları da kısılacağı için rahat edebilirsiniz.
u3Kulak tıkacı ya da kulaklık kullanabilirsiniz: Uyumayı zorlaştıran etkenlerin başında gürültü ve ses gelir. Uçağın içerisindeki gürültüden etkilenmemek için kulaklık veya tıkaç kullanırsanız bu sorunun üstesinden gelebilirsiniz. Böylece horlayarak uyuyanların seslerini duymaktan da kurtulmuş olursunuz. Aksi halde yapılan anonslar, koridorda dolaşan servis arabalarının sesleri ve insanlar arasındaki konuşmalar uykunuzu bölecektir. En ufak sesten bile etkilenenlerdenseniz kendi kulak tıkacınızı yanınızdan eksik etmemelisiniz.

u7Küçük bir yastık hayatınızı kolaylaştırır: Hava yolu şirketlerinin hepsi yastık hizmeti sunmadığı için kendi yastığınızı yanınızda bulundurmanızda fayda vardır. Üstelik daha hijyenik bir seçim olur. Uzun bir uçuşa çıkıyorsanız, uyuma konusunda da kaygılarınız varsa kesinlikle kendinize uygun bir yastık almalısınız. Havalimanındaki mağazalarda rahatça bulabilirsiniz. Boyun yastığı ya da uyku yastığı alarak yolculuğunuzu daha konforlu hale getirebilirsiniz. Boyun yastığı ile uyursanız boyun ağrısı sorunu yaşamazsınız. Başınızı destekleyecek önlemler almayı da göz ardı etmemelisiniz.

u1Önünüzde ekran varsa onu hemen kapatmalısınız: Ekrandan gözlerinize yansıyacak ışıklar uyumanıza engel olur. Gözleriniz kapalı olsa bile etkilenirsiniz. Işıklı ortamlar kaliteli bir uyku uyumanıza izin vermez. Ekranı ve üstünüzdeki lambaları kapatıp maskenizi taktıktan sonra uyumaya çalışmalısınız. Aksi halde uyuyacağım diye bir sağa bir sola dönüp durursunuz.

u9Koltuğunuzu uyku pozisyonuna getirmeyi unutmayın: Ekonomi sınıfında uçuyorsanız koltuğunuzu uyku için en uygun konuma getirmelisiniz. Uyumak için en doğru açı 135 derecedir. 75 veya 90 derece konumundayken uyumaya çalışmak doğru olmaz. Koltuğunuzu arkaya yatırma olanağınız yoksa masanızı açıp ve öne doğru uzanmayı da deneyebilirsiniz.

u6Kitap okuyup, film izleyebilirsiniz: Bazı kişiler için kitap okumak ve film izlemek uykuya dalmayı kolaylaştırır. Uykunuzun gelmesi için bu yöntemlere başvurabilirsiniz. Seçtiğiniz kitabın ya da filmin konusu hafif ve eğlenceli bir şeyler olmalıdır. Merak uyandıracak veya gerilim yaratacak konular seçerseniz uykunuzu getirmek yerine iyice kaçırabilirsiniz.

u5Yanınıza beyaz gürültü cihazı alabilirsiniz: Yolculuğa çıkarken yanınıza kulaklıkla dinleyebileceğiniz bir beyaz gürültü cihazı alırsanız kolayca uykuya dalabilirsiniz. Beyaz gürültü, ortam seslerini maskelediği için seslerden etkilenmenizi engeller. Uğultuya yakın bir ses yayınlayarak uykuya dalmanızı kolaylaştırır. Beyaz gürültü eşliğinde kitap okuyarak uyumayı deneyebilirsiniz.

u8Bu basit tavsiyelere uyarak kaliteli uyku uyuyabileceğiniz konforlu bir uçuş gerçekleştirebilirsiniz.

Kaynak: Tatil Sepeti

Merakla beklenen Yılmaz Özdil'in son kitabı "Mustafa Kemal" Plus abonelerine hediye.