Modanın teknolojiyle aldığı ince yol

Gelecek hedefi daha ince, hafif, yok gibi duran ve vücudun bir parçası olmaya aday teknolojiler yaratmak olan Swatch, 37 mm’lik saat tasarımıyla bunu başarmış görünüyor.

Modanın teknolojiyle aldığı ince yol

Gelecek hedefi daha ince, hafif, yok gibi duran ve vücudun bir parçası olmaya aday teknolojiler yaratmak olan Swatch, 37 mm'lik saat tasarımıyla bunu başarmış görünüyor.

5

Dünyanın sayılı moda editörleriyle birlikte Swatch markasının ‘Skin' adlı serisinin lansmanı için Londra'daydık. Klasik İngiliz otobüsleriyle hareket ettiğimiz etkinlik alanı sürprizlerle doluydu. ‘Your Move' (Senin Hareketin) konseptiyle sunulan saatlerle tanışmadan önce Carlo Giordanetti ile buluştuk. ‘Skin' (Cilt) adını verdiği serinin çalışmalarına 1997 yılında başlayan markanın efsanevi kreatif direktörü Giordanetti ile farklı materyaller deneyerek aldıkları yolu konuştuk.
Neden en ince tasarımı üretme peşindesiniz?
İncelik markanın DNA'sında var. Bu kadar incesini hayal ettik çünkü vücutla birlikte uyumlu hareket edebilsin, dinamizmi temsil etsin istiyorduk. Saat 37 mm ile en sofistike haline ulaştığında ise çift enjeksiyonlu plastik bir kasa ürettik. Kronu da adeta değerli bir taş gibi şekillendirdik. Kayışlar yumuşak ve neredeyse bedensiz bir silikondan yapıldı. Saatin denge barındırıyor.

1

Markanızdaki değişim bu incelikle sınırlı kalacak mı?
Hayır… İlk olarak mayıs ayında Venedik Bienali'nde bir İngiliz sanatçıyla özel bir işbirliğine gireceğiz. Ardından gündemimizde genç Fransız yıldız Jain ile yaptığımız özel bir tasarımı var. Zanaka ismini verdiğimiz bu saat, Jain'in Afrika, Avrupa ve Uzakdoğu'da geçirdiği çocukluğundan esinleniyor. Ardından Milanolu ünlü tasarımcı Paola Navone'la birlikte eğlenceli bir kuruluma imza atacağız.
Sektör konusunda bu yıl için öngörünüz ne?
Artık markalar eğlenceli ve yaratıcı oldukları ölçüde öne çıkacak. Biz bu yılı ‘Skin' yılı ilan ettik. Bir sonraki aşama kişiselleştirme olacak. İnsanlar kendilerine özel hizmet arıyor; biz de “Kendi saatini kendin yap” diyeceğiz.

6

Özgün bireyler

Teknolojide uzun yıllardır neredeyse tek hedef incelik ve hafiflik. Bu sadece saatler için geçerli değil. Bunu yakalayan bir adım öne geçiyor çünkü moda kendine teknolojik gelişmelerle yön veriyor. Bunun nedenini en iyi tasarımcı Karim Rashid açıklıyor; “Analog dünya sabitti ve süreklilikten başka bir şeyle ilgilenmiyordu. Dijital ise ince, hafif ve sık değiştirilebilir. Geçmiş bütünle ilgiliydi, şimdiyse her birey özgünleşiyor…”

2

En zoru inceltmek

Giordanetti'ye göre bir ürünü inceltmek tasarlamaktan daha zor. Aylarca farklı materyallerle ağırlık ölçen tasarımcı, kayışın metal birleşim noktalarını bile özel bir alaşımdan seçmiş.

3