Bu web sitesi ne yazık ki Internet Explorer 9 ve altını desteklememektedir. Lütfen web tarayıcınızı Internet Explorer 10 ve üstü bir sürüme yükseltiniz.
Aktif bir beyin için ezbere hayır!
Aktif bir beyin için ezbere hayır!
Ezber sistemiyle edinilmiş bilgiler, beynin çok sınırlı bir bölümünü aktif hale getiriyor. Beceriye dönüşen bilgi ise kalıcı hale gelerek tüm beyni çalıştırıyor. Beyni aktive etme konusunda pek çok açıklama yapan Üsküdar Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Nevzat Tarhan, beyin temelli eğitimin ön plana çıkması gerektiğinin altını çiziyor.
Yaşam 20 Ocak 2018 - 04:49

Birgan BİLEKE

Kalıcı bilgiler

shutterstock_683401168

Eğitim konusunda yapılan pek çok bilimsel çalışma var. Bu çalışmaların sonuçlarına göre beyin temelli eğitim ne kadar öne çıkarsa, beynin aktive olması da o kadar mümkün. Bilginin kalıcı olabilmesi için beynin aktif hale gelmesinin önemli olduğunu belirten Tarhan, kişiyi harekete geçiren ve motive edenin bilgiler olduğunu söylüyor ve ekliyor: “Bilgi verirken, bilgiye enerji, neşe ve heyecan katmak gerekiyor. Böylece duygusal beyin kavramı ortaya çıkıyor. İçine duyguların katıldığı öğrenme de bilgileri daha kalıcı hale getiriyor.”

Aktarma yöntemine dikkat!

shutterstock_649939378

Eğitim kurumlarının başarılı olabilmesi için, öğretmenlerin de öğrenciler gibi sürekli gelişmesi gerekiyor. Bu kurumlar eğer öğrenen örgütlere dönüşürlerse, eğitim sisteminde başarı kaçınılmaz oluyor. Bu noktada, öğretmen öğrenciye mutlaka rehberlik etmeli.

Tek tip düşünceden uzaklaşın…

shutterstock_476143867

Eğitimin problemleri arasında, gençlere ve eğitimcilere ümitsizlik aşılamak, kurtarıcı bekleme fikrine sahip olmalarına neden olmak ve yeni nesli tek tip düşünceye zorlamak yer alıyor. Ümitsizlik, eğitimcinin ve öğrencinin önündeki fırsatları kaçırmasına sebep oluyor. Öğrenciyi tek tip düşünmeye zorlamak ise gizli potansiyellerin ortaya çıkmasını engelliyor. Kurtarıcı bekleme fikri yerine öğrencilerin gelişim adına kişisel çaba harcamaları önemli.

Son güncelleme: 05:37 - 20.01.2018