Sözcü Plus Giriş
GALERİ Bademin faydaları nelerdir? 13 Aralık 2017 03:12
1 Protein, demir ve kalsiyum yönünden zengin olan bademin yararları saymakla bitmiyor. İçeriğinde yüksek oranda yağ da bulunan badem, aşırı tüketilmediği takdirde gayet sağlıklı söyleniyor. Birçok faydası bulunan badem bakın nelere faydalıymış...
2 * Hamilelerin sütünü artırır ve bebeklerin gelişimine yardımcı olur.
3 * İçeriğinde bulunan yağlar kilo vermeyi kolaylaştırır. Kişiyi tok tutar, bu nedenle ara öğünlerde 10-15 adet badem tüketilebilir. Çiğ, tuzsuz ve kavrulmamış olanı tercih etmeniz daha yararlı olacaktır.
4 * Badem, beden ve zihnin yorgunluğunu giderirken, böbrek, mesane ve üreme yollarındaki iltihapları da yok eder.
5 * Safra taşlarının oluşumunu engeller.
* İçeriğinde bulunan yağ asitleri ve enzimler kalp ve damar hastalıklardan korur.
6 * İyi ve kötü kolesterolün dengelenmesi için badem oldukça faydalıdır.
7 * Dengesiz kolesterolün oluşturduğu hastalıkları oluşturan kolesterolün düzenlenmesi hastalıklara yakalanma olasılığını oldukça azaltır.
8 * Fosfor kemik sağlığının korunmasında önemli bir etkiye sahiptir. Yaşlanmayla birlikte artan kemik ağrılarının önlenmesinde ve dişlerin dayanıklılığını artırmada badem mutlaka günlük olarak tüketilmelidir.
9 * E vitamini açısından zengin olan badem antioksidan içerdiğinden kalp sağlığını önemli ölçüde korur. Magnezyum, folik asit bulunması kalp hastalıklarından bünyeyi korur ve arterlerde leke oluşumuna engel olur.
10 * Alkali açısından zengin olan badem bağışıklık sisteminin güçlenmesini sağlar. Vücuda giren sağlıksız maddelerin atılımını sağlayan alkali içeriği vücudu olası hastalıklara karşı korur.
11 * Badem ile yapılan yağlar, badem sütleri cildi onarmada önemli bir yere sahip. Birçok nemlendirme ve temizleme ürünlerinde kullanılan badem günlük olarak tüketildiğinde cilt sağlığınızı korur.
12 * Potasyum içeriğinden dolayı kan basıncını düzenleyen badem kan basıncında oluşan iniş çıkışların da engellenmesini sağlar.
13 * Riboflavin, manganez ve bakır içeren badem enerjinin artmasını sağlayarak kişinin daha aktif olmasına destek verir.
* Diyet lifi açısından zengin olan badem kolon kanserinin oluşmasını önler.
14 * Yemeklerden sonra tüketilen badem insülin ve glikozun artmasını engellemeye yardımcı olur. Badem tüketerek şeker düzeyinizi sağlıklı seviyede tutabilirsiniz.
15 * Lif açısından zengin olan badem kabızlığın giderilmesinde etkili bir besindir. Araştırmalara göre günde 5 tane badem, kabızlığın giderilmesi için yeterlidir.