Bu web sitesi ne yazık ki Internet Explorer 9 ve altını desteklememektedir. Lütfen web tarayıcınızı Internet Explorer 10 ve üstü bir sürüme yükseltiniz.
Bel fıtığında doğru bilinen yanlışlar…
Bel fıtığında doğru bilinen yanlışlar…
Bel fıtığı toplumda her 10 kişinin 8'inde görülen büyük bir dert. Ancak her ağrı bel fıtığı anlamına gelmiyor. Uzmanlar, bel kaslarının gerginliği, omurga kemiklerini bağlayan bağlardaki zorlanmalar, omurgadaki kaymalar nedeniyle bel ağrıları yaşanabileceğini, herkesin bel fıtığı olma riski taşıdığını söylüyor.
Yaşam 28 Nisan 2017 - 12:32

Toplumun büyük bir kısmında görülen bel fıtığıyla ilgili doğru bilinen birçok yanlış var. Bunlardan ilki hemen herkesin karşılaşabileceği, hurafelere dayanıyor. Kimi hoca görünümlü sahtekarlar, insanların hastalıklarını dini suistimal ederek çözeceğini söylüyor ve binlerce lira kazanıyor. Ancak bel fıtığıyla ilgili doğru bilinen birçok yanlış var. Liv Hospital Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı Dr. Hilal Yıldız, bu yanlışları şöyle sıralıyor:
hilal-yildizAĞIR KALDIRANLARDA GÖRÜLÜR: YANLIŞ

“Ağır kaldırmak bir risk faktörüdür. Ağırlık kaldırmak diskin içindeki çekirdeğin yer değiştirmesi ve basınca dayanamayıp dışarı çıkmasına yol açar. Fakat bel fıtığı sürekli oturan bireylerde de görülebilir.

SERT YERDE YATILMALI: YANLIŞ

Sert zemin, omurga için rahatsız edici olabilir. Yarı sert ortopedik bir yatak bel fıtığı rahatsızlığı olan kişiler için çok daha ideal.

SÜREKLİ KORSE TAKILMALIDIR: YANLIŞ

Korse bel kaslarının görevini aldığı için zayıflatıyor. İdeal olansa bel kaslarının güçlü olmasıdır. Uzun saatler ayakta kalma, yolculuk gibi durumlarda korse takılabilir.

KESİN YATAK İSTİRAHATİ GEREKİR: YANLIŞ

Hasta neredeyse ameliyattan hemen sonra bile ayağa kaldırılıyor. Ameliyattan sonraki bir ay içinde, aşırı bel hareketi yapmak, öne-arkaya eğilmek, dönmek ve uzun süre oturmak önerilmiyor. Yavaş yavaş hareket ve egzersizler başlar. Hasta kısa sürede günlük yaşama dönebilir.

FELÇ KALMA RİSKİ YÜKSEK: YANLIŞ

Günümüzde değişik ameliyat yöntemleri var. Felç kalma gibi durumlara çok az tanık oluyoruz. Önemli olan hasta için ameliyat gerekliliğinin titizlikle değerlendirilmesidir.

SPOR BEL FITIĞINA YOL AÇIYOR: YANLIŞ

Bel fıtığının sebeplerinden biri de uzun süre oturmak ve hareketsiz kalmak. Düzenli yapılan yüzme, pilates ve yoga gibi sporlar, bütün kasları eşit çalıştırarak güçlendiriyor. Bu da bel fıtığını büyük ölçüde engelliyor.”

fitik