Bu web sitesi ne yazık ki Internet Explorer 9 ve altını desteklememektedir. Lütfen web tarayıcınızı Internet Explorer 10 ve üstü bir sürüme yükseltiniz.
Böbrek sağlığına yönelik altın kural: Az tuz, bol su
Böbrek sağlığına yönelik altın kural: Az tuz, bol su
Vücudumuzun en fazla çalışan organlarından böbrekler ortalama ömür süren bir insan baz alındığında yaklaşık 4 milyon litre kan süzüyor. Peki sağlık açısından bu denli önemli olan böbreklerimizi nasıl korumalıyız? Bunun için sağlıklı beslenme şart ama tuz tüketimini azaltmak ve bol su içmek de çok çok önemli.
Yaşam 27 Nisan 2018 - 13:05

Bir insanın böbrekleri, yaşamı boyunca yaklaşık dört milyon litre kan süzüyor, atıkları uzaklaştırıyor ve vücudun tuz dengesini sağlıyor. Dünya Böbrek Haftası'nda bu organın yaşamsal önemine dikkat çeken Diyetisyen Sibel Mumcu, “Dünya Sağlık Örgütü günlük tuz tüketiminin 5 gramla sınırlı tutulmasını öneriyor. Türkiye'de ise günde ortalama 15 gram tuz tüketiliyor. Sağlıklı böbrekler için daha az tuz tüketilmesi ve günde 8-10 bardak su içilmesi gerekiyor” dedi.

shutterstock_1057458539-1
Günde yaklaşık 200 litre, yaşam boyunca ise yaklaşık dört milyon litre kan süzen böbrekler, atıkları uzaklaştırıyor,vücudun asidik yapısını ayarlıyor, hormonları kan ile hedef organlara ulaştırıyor.

Sağlıklı böbrekler için daha az tuz tüketilmesi gerektiğini belirten Sibel Mumcu, “Dünya Sağlık Örgütü günlük tuz tüketiminin 5 gramla sınırlı tutulmasını önerirken, Türkiye'de bu tüketim kişi başına 15 gramı buluyor. Fazla tuz tüketimiyle böbreklerdeki kılcal damar sistemindeki kan basıncını artıyor. Sürekli hale gelen yüksek kan basıncı damarlara zarar verirken, idrarla protein atılmasına neden oluyor. Bunun yanında böbreklerin sağlıklı bir şekilde çalışması adına yeterli sıvı tüketimi de büyük önem taşıyor. Susuzluk çeşitli böbrek rahatsızlarını beraberinde getiriyor. Bu nedenle günde 8-10 bardak arasında su içilmesi gerekiyor” ifadesini kullandı.

shutterstock_685216675

Sağlıklı böbrekler için dört altın öneri

Taze yiyecekler daha az tuz içerir. Taze sebze-meyve tüketimi artırılabilir.
Tuzluklar mutfakta kalsın. Tuzluklardan uzak durmak, tuz kullanımını yüzde 15 azaltabilir. Yiyecekler taze otlar ve tuz içermeyen diğer baharatlarla tatlandırılabilir.
İşlenmiş ürünleri almadan etiketleri kontrol edilerek tuz içeriklerine de bakılmalı.
Çay ve kahve, sıvı ihtiyacını karşılamaz. Gün içinde mutlaka 8-10 bardak su içilmeli.