Bu web sitesi ne yazık ki Internet Explorer 9 ve altını desteklememektedir. Lütfen web tarayıcınızı Internet Explorer 10 ve üstü bir sürüme yükseltiniz.
Çikolata hakkında bilmediğiniz şaşırtıcı gerçekler
Çikolata hakkında bilmediğiniz şaşırtıcı gerçekler
Çikolata, kendi başına da diğer gıdalar ve tatlılarla birleşince de gerçekten hoş bir tada sahiptir. Birçok kişi çikolata yedikten sonra kendilerini suçlu hissederler, fakat haftada birkaç parçanın vücutlarına kazandırdığı besinlerin farkında değillerdir. Bu konuda günden güne artmakta olan çalışmalar, bitter çikolatanın antioksidan bakımından zengin olduğunu, ve sağlığa yararları göz önüne alındığında günlük beslenmeye eklenebilecek mükemmel bir tat olduğunu ortaya koymaktadır. Ayrıca bu çalışmalar, bitter çikolatanın vücudu çeşitli hastalıklardan koruyan güçlü antioksidanlar olan flavonoidler yönünden de çok zengin olduğunu göstermektedir. İşte çikolata hakkında bilmediğiniz şaşırtıcı gerçekler...
Yaşam 11 Nisan 2017 - 15:16

Çikolata, kahve ve çay gibi diğer ürünlere kıyasla çok daha az oranda kafein içermektedir.

shutterstock_71232085-custom

Çikolatanın doğal bir analjezik olması; onu yemenin, farklı ağrıları önleyip tedavi etmesi anlamına gelir.

shutterstock_93076669-custom

Çikolata, vücutta iyi huylu bakterilerin büyüme ve gelişimine olanak sağlayan bir gıdadır.

shutterstock_133272845-custom

Sadece bir parça çikolatada, 500 ft (yaklaşık 150 m) mesafeyi koşmamıza yetecek kadar enerji vardır.

shutterstock_191172170-custom

Flavonoid içeriği sayesinde; cildi güneşten korur ve güneş yanıklarının önüne geçer.

shutterstock_230301934-custom

Çikolatanın aroması, gevşeme durumunu sağlayan teta beyin dalgalarını arttırır. Bu tatlı aynı zamanda serotoninin yanı sıra zevk ve esenlik duygularından sorumlu olan endorfinlerin salgılanmasını da tetikler.

shutterstock_237622120-custom

Çikolatanın, hafıza ve konsantrasyonu arttırma yeteneği vardır. Bunun sebebi ise, yedikten sonra iki-üç saat boyunca beyne giden kan akımını arttıran flavonoid içeriğidir.

shutterstock_377918695-custom

Antibakteriyel içerikli kakao çekirdekleri yüksek şeker seviyesine karşı koyarak çürükleri önlemeye yardımcı olur.

shutterstock_384274276-custom

Yorgunluğu azaltır ve fiziksel performansı geliştirir.

shutterstock_393336964-custom

Bitter çikolatanın yüksek antioksidan içeriği sayesinde, düzenli olarak tüketenlerin yaşam beklentisi dahi artmaktadır.

shutterstock_397043509-custom

Fizyoloji ve Davranış dergisinde yayımlanan bir çalışmada; bir parça bitter çikolatanın, aydınlatma koşullarının az olduğu durumlarda çok daha iyi görebilme imkanı sağladığı saptanmıştır.

shutterstock_424001722-custom

Çikolatanın antioksidan içeriği, kalbe çok iyi gelmektedir. Bitter çikolata tüketmek, arterleri açar ve kan akışını arttırır. Buna ek olarak, damar duvarlarında biriken plakları da önlemeye yardımcı olur.

shutterstock_439903069-custom

Birçok kişi buna inanmasa da çikolatanın içeriğindeki antioksidanlar kilo vermemize yardımcı olur ve bizi tatmin eder.

shutterstock_492187528-custom

Hamilelik döneminde tüketildiğinde, stresinizi azaltır ve moralinizi düzeltmenize yardımcı olur.

shutterstock_519026101-custom

Cildi nemlendirip kırışıklıkların önlenmesine yardımcı olduğundan pek çok güzellik ürününün içeriğinde bulunur.

shutterstock_519026113-custom

Antioksidan içeriği, genç görünmenizi sağlar.

shutterstock_566132026-custom

Bitter çikolatanın öksürüğü kontrol edip önlenmesini sağladığına inanılmaktadır.

shutterstock_567494008-custom

Çikolatadaki flavonoidler, vücuttaki serbest radikallerle savaşır. Bu nedenle hastalıkları önlemeye yardımcı olur ve hücresel yenilenmeyi teşvik eder.

shutterstock_569834359-custom

Son çalışmalara göre, bir ayda 20 ons (yaklaşık 560 gram) çikolata yiyen kadınlarda inme riski yaklaşık %20 oranında azalmaktadır.

shutterstock_574506364-custom

Kakao, iyi kolesterol düzeyini arttıran bir yağ türü olan oleik asit içermektedir.
shutterstock_577527979-custom

Çikolata tüketimi için tavsiyeler

* Sağlımız için en faydalı tür bitter çikolatadır. Beyaz çikolatanın bazı türleri koruyucu özellikler içerse de, bitter çikolata çok daha yararlı ve sağlık için daha çok tavsiye edilen türdür.
* Günde maksimum 2 ons (50 gram civarı) tüketmeniz tavsiye edilmektedir.

shutterstock_594489065-custom

* Obezite ve diyabet gibi sağlık sorunları olanlar ise, diyetlerine bitter çikolata eklemeden önce bu konuyu doktorları ile görüşmeliler.
* Çikolata almadan önce mutlaka içeriğine bakın ve en az %65 oranında kakao içerdiğine emin olun.