Sözcü Plus Giriş
GALERİ Daha rahat uyumanızı sağlayacak 15 yiyecek 15 Aralık 2018 15:04
1 Uyku sağlığımız için en önemli unsurların başında geliyor. İyi bir uyku, uyumamızı sağlayan çok sayıda faktör bulunuyor. Bunların başında da yiyip içtiklerimiz geliyor. Bazı yiyecekler içlerindeki maddeler sayesinde beynimizi ve vücudumuzu uykuya hazırlıyor, daha rahat dalmamızı sağlıyor. Bu listede daha rahat uyumanızı, uykuya daha kolay dalmanızı sağlayacak doğal ipuçlarını derledik. Özellikle uykusuzluk çekiyorsanız, gece yatmadan önce bu yiyecek ve içecekleri bir deneyebilirsiniz.
2 Bilim insanlarına göre bir bardak vişne suyu içmek daha hızlı uykuya dalmanızı sağlayabilir. Çünkü vişne melatonin salgısını artırır. Hatta bir araştırmaya göre vişne suyu içen deneklerin insomnia belirtilerinde iyileşme gözlenmiş.
3 Beyaz pirinç, özellikle de yasemin pirinci, glisemik indeksi yüksek olduğu için uykuya dalma sürenizi kısaltmada çok etkilidir.
4 Marulun sütünde bulunan laktukaryum maddesinin sakinleştirici etkileri bulunur. Marulu salata olarak yiyebileceğiniz gibi 3-4 marul yaprağını 15 dakika sıcak suda tutup içine birkaç yaprak da nane katarak çay gibi içtiğinizde daha rahat bir uyku uyuyabilirsiniz.
5 Yatmadan önce bir kase sütlü tahıl gevreği yediğinizde karbonhidrat ve kalsiyumun etkisiyle uyumanız kolaylaşır.
6 Papatya çayı rahat uyumanızı sağlamakta etkilidir çünkü papatya çayı içtiğinizde vücudunuzda sinirleri ve kasları gevşetip hafif bir sakinleştirici etkisi olan glisin isimli doğal kimyasal madde seviyesi yükselir.
7 Çarkıfelek çayı da papatya çayıyla benzer bir etki yapar. Çarkıfelek çiçeğinde bulunan kimyasal maddeler sinir sisteminize etki eder ve daha yorgun hissetmenizi sağlar.
8 Balda bulunan doğal şeker, insülin seviyenizi hafifçe yükseltir ve triptofanın beyninize daha kolay girmesini sağlar. Yatmadan önce bir kaşık bal yemek ya da bu balı papatya çayına eklemek, daha rahat uyumanızı sağlar.
9 Badem magnezyum zengini bir kuruyemiştir. Magnezyum uyku kalitesini artırdığı gibi kemiklerinizi de güçlendirir. Vücutta magnezyum seviyesinin düşmesinin uykuya dalmayı zorlaştırdığı bilimsel araştırmalarla kanıtlanmıştır.
10 Nohut da çok iyi bir triptofan kaynağıdır. Dolayısıyla tam tahıllı bir dilim ekmeğin üzerine biraz humus sürüp yerseniz beyninize bir triptofan akını olacağından kolayca uykuya dalabilirsiniz.
11 Ton ve somon gibi balıklar vücudunuzun melatonin ve serotonin üretiminde kullandığı B6 vitamini açısından zengindir. B6 zengini oldukları için uyumanızı kolaylaştıran diğer yiyecekler de sarımsak ve Antep fıstığıdır.
12 Kara lahana gibi yeşil yapraklı sebzeler birer kalsiyum deposudur. Beyninizin triptofanı kullanıp melatonin salgılamasını sağlar. Ispanak ve hardal otu da iyi seçeneklerdir.
13 Karides ve ıstakoz gibi kabuklu deniz ürünleri de iyi birer triptofan kaynağı oldukları için uyumanızı kolaylaştırırlar.
14 Krakerler glisemik indeksi yüksek yiyeceklerdir. Bu yiyecekleri yediğinizde kan şekeri ve insülin seviyeniz yükselir, bu da uykuya dalma sürenizi kısaltır. İnsülinin yükselmesi normalde arzu edilen bir durum değildir ancak triptofanın beyninize girişini kolaylaştırdığı için uykusuzluk çektiğiniz durumlarda işe yarayabilir.
15 Süt ürünlerinde bulunan kalsiyum, yine süt ürünlerinde bulunan triptofanın daha etkili olmasını sağlar. Bu da uykunuzun gelmesini kolaylaştırır. Kalsiyum aynı zamanda kas hareketlerini de düzenler. Krakerin yanına bir parça da peynir eklemek uykuya geçişinize daha fazla yardımcı olur.