Reklamsız Sözcü
GALERİ Diyet yapmadan kilo vermek mümkün mü? 7 Ocak 2019 05:30
1 Sağlıklı bir yaşam için kimilerinin diyet yapması gerekse de, bu konuda pek başarılı olmadığımız ortada. Diğer yandan kilo vermek için ağır diyetler uygulanması da gerekmiyor. Yediklerinize ve içtiklerinize dikkat ederek sağlıklı bir şekilde fazla kilolarınızdan kurtulmanız mümkün. İşte size birkaç ipucu...
2 Bol su için: Bol su tüketimi kilo vermeye yardımcı oluyor. Eğer su içmeyi sevmiyorsanız limon ilave ederek tüketmeyi tercih edebilirsiniz.
3 Şeker ve yapay tatlandırıcılardan uzak durun: Fazla şeker tüketiminin sağlığı olumsuz etkilediği biliniyor. Bu yüzden çok fazla şekerli çay, kahve tüketmek ya da yine şekerli soda ve meyve suyu içmekten uzak durmalısınız.
4 Gece yemek yemeyin: Belli bir saatten sonra insan metabolizması daha yavaş çalışıyor. Bu nedenle geç saatte yiyecek tüketmek kilo alınmasına neden oluyor. Gece yediklerinize dikkat ederek yemek yeme düzeninizi oturtabilirsiniz.
5 Kahvaltı ve öğle yemeğinde yeterli beslenin: Günün ilk öğünü olan kahvaltıyı iyi bir şekilde yapmak, ardından öğle yemeğini ve nitelikli bir şekilde tüketmek günün geri kalanında sizi tok tutacaktır. Böylece geç saatlerde yiyecek ve içeceklerden kendinizi uzak tutabilirsiniz.
6 Ara öğünleri önemseyin: Ana öğünlere ek olarak ara öğünler yapın. Bu öğünlerde küçük ve sağlıklı besinlere yer vermeyi unutmayın.
7 Yemeğinizi tokken hazırlayın: Yiyeceklerinizi tokken hazırlayarak aklınızı yemekten uzak tutabilirsiniz. Böylece gereksiz besin tüketiminden kaçınmış olursunuz.
8 Kuruyemişlere yer açın: Fındık, ceviz gibi kuruyemişler sağlıklı yağlarla vücudunuzu beslenmenizi sağlayacaktır. Ara öğünlerde kuruyemişlerden faydalanabilirsiniz.
9 Egzersizlerinizi sabah yapın: Sabah aç karna yapılan egzersizler daha fazla yağ yakmanızı sağlamaktadır. Bu nedenle kahvaltıdan önce spora vakit ayırmanız sizin için oldukça yararlı olacaktır.
10 Kinoa gibi tahıllar tüketin: Yulaf, kırık buğday, kinoa gibi kepekli tahıllar hem size tok hissettirecek, hem de önemli besinleri karşılayacaktır. Bu tahıllar potasyum ve B vitamini açısından oldukça zengindir.
11 Meyve tüketimi önemli: Açlığı meyve ile tatmin etmek mümkün. Meyve tüketerek vücudunuzun lif, vitamin ve su ihtiyacını karşılamış olursunuz.