Sözcü Plus Giriş
GALERİ Diyette çikolata yenir mi? 14 Aralık 2018 18:35
1 Uzmanlar, çikolata tüketiminin ruh halini etkileyebileceğini söylüyor. Aslında diyetteyken en çok ihtiyacınız olan şey de bu değil mi? Birazcık mutluluk ve motivasyon… Bitter çikolata mutluluk hissi yaratan serotonin hormonunun salgılanmasını, kan basıncı ve kalp damar sistemin rahatlamasını sağlıyor. Ayrıca stresin yol açtığı fiziksel dengesizliklere karşı yardımcı oluyor ve hormon düzeylerini önemli ölçüde azaltabiliyor. Magnezyum içeriğiyle kramp, yorgunluk, depresyon ve sinirlilik hali gibi durumları hafifletmeye yardımcı olabiliyor.
2 Yapılan bir araştırma, günlük olarak bitter çikolata tüketen hamile annelerin tüketmeyenlere göre daha az stresli olduğu ortaya çıkardı. 20 gram bitter çikolatanın yaklaşık 90-100 kalori olduğunu hatırlayıp porsiyona dikkat ederek tüketmenizde fayda var. Yanında süt veya badem tüketmek kan şekeri dengesi için iyi bir seçim olacaktır
3 Çikolata, mutluluk verme özelliğinin yanı sıra sağlıklı beslenme düzeninin bir parçası olduğunda vücut için de faydalı bir hale geliyor. Porsiyon kontrolü yaptıktan sonra, diyetinizde rahatlıkla çikolataya yer açabilirsiniz. Peki, düzenli çikolata tüketmenin ne gibi faydaları var? İşte cevaplar...
4 Kalp Dostu: Kakao ve çikolatanın tüketimi kan basıncını, kolesterolü düşürücü ve kalp-damar sağlığını koruyucu etki gösteriyor. Amerika, Almanya, Japonya, Hollanda ve İsveç’te 114 bin kişi üzerinde yapılan araştırmaya göre, bitter çikolata tüketenlerin kalp krizine yakalanma ihtimallerinin %37 düştüğü belirtiliyor. Ayrıca yapılan diğer araştırmalar bitter çikolata tüketiminin kolesterolü ve kan basıncını da olumlu yönde etkilediğini gösteriyor.
5 Felç Riskini Düşürüyor: İngiltere’de yapılan bir araştırma bitter çikolata tüketenlerin felç geçirme riskinin %30 daha az olduğunu söylüyor.
6 Kanserle Savaşıyor: Bitter çikolatanın içeriğindeki antioksidan ve flavonoidler bazı kanser çeşitlerinin gelişmesini engelliyor. Fakat şeker içeriği yüksek olan çikolatalardan tercih etmemeniz önemli. Çikolata her ne kadar faydalı bir besin olsa da kalori içerdiğini ve porsiyon açısından kontrollü tüketmeniz gerektiğini de unutmayın.