Bu web sitesi ne yazık ki Internet Explorer 9 ve altını desteklememektedir. Lütfen web tarayıcınızı Internet Explorer 10 ve üstü bir sürüme yükseltiniz.
Duruş bozukluğuna son!
Duruş bozukluğuna son!
Okul sıralarında yanlış oturma şekilleri, ofiste sürekli bilgisayar karşısında oturmak, kas zayıflığı gibi pek çok faktör duruş bozukluğuna neden olabiliyor. Bu sorun hakkında bilgi almak ve duruş bozukluğunun önlenmesi için gerekenler konusunda merak ettiklerimizi Egzersiz Uzmanı Elif Yakışırer’e sorduk…
Yaşam 15 Nisan 2018 - 02:35

Analiz ve ölçüm

Duruş bozukluğunun ortaya çıkmasının en önemli nedenlerinden biri, sırt, bel ve boyun bölgesindeki kasların güçsüzlüğüdür. Omurga yapısı ve eklem açısı da diğer önemli etkenlerdendir. Duruş bozukluğunun gerçek nedenini öğrenmek için mutlaka bir uzmana görünüp, gerekli analiz ve ölçümlerin yapılması gereklidir.

shutterstock_499599217

Bu önerilere kulak verin!

Çocukların sandalyede ya da bilgisayar başında uzun süre hareketsiz kalmasına izin vermeyin. Belli aralıklarla kalkıp dolaşmasını, otururken de açma germe hareketleri yapmasını sağlayın. Çocuğunuzun çok ağır çanta taşımasına izin vermeyin. Ağırlığın eşit şekilde dağılması gerekir. Ergenlik döneminde kızların vücut gelişimlerinden ötürü kambur durması da, duruş bozukluğuna yol açan bir etkendir.

shutterstock_368883503

Çocuklukta önlem almak önemli

Duruş bozukluğu sorununun önüne geçilmesi açısından çocukluk çağında edinilecek alışkanlıklar çok önemli. Çocuklara hem ideal duruşun öğretilmesi hem de sırt, bel ve boyun kaslarını güçlendiren sporlar yaptırılması duruş bozukluğunu önleyici etkenlerdir. Yüzme ve pilates, omurgayı koruyup sağlıklı gelişimi destekledikleri için çocuklara fayda sağlayacak egzersizlerdir.

shutterstock_308386409

Egzersiz tercihi

Duruş bozukluğu sorunu yaşayan kişilere uzman doktorların genellikle önerdiği egzersiz türleri başta yüzme olmak üzere, pilates ve kendi vücut ağırlığıyla yapılan egzersizlerdir.