Emzirme döneminde beslenmenize dikkat!

Bebeğini sütleriyle besleyen anneler, yiyip içtiklerine dikkat ettikleri ölçüde çocuklarına daha faydalı olabilir. Bunun için emzirme döneminde besin depolarını dengede tutmalı ve sütlerinin verimliliğini artırmak için çaba harcamalılar. İşte siz annelere, bu iki amaca yönelik beslenme tüyoları…

Emzirme döneminde beslenmenize dikkat!

Protein ve kalsiyum

Çocuğuna anne sütü veren birinin beslenme programı bütün besin gruplarını içermeli, vitamin ve mineral yönünden zengin olmalıdır. Bu dönemde özellikle protein ve kalsiyuma duyulan ihtiyaç artar. Emzirme döneminde, normal diyetinize fazladan bir veya iki porsiyon süt eklemek daha fazla kalsiyum almanıza neden olur. Haftada beş öğün yumurta tüketmek de protein açısından yarar sağlar. Bu süreçte yeterli düzeyde kalsiyum tüketilmediğinde vücut kalsiyum depolarını kullanır. Dolayısıyla dengeli kalsiyum tüketimi, emzirme döneminde büyük önem taşır.

protein-kalsiyum

Bu tavsiyelere kulak verin…

Günde 10-12 su bardağı sıvı tüketmek gerekir.
Suyun yanı sıra, ıhlamur, nane, papatya gibi bitki çayları az şekerli veya şekersiz komposto ve meyve suları, limonata ve süt gibi hafif doğal içecekler tüketmek de anne sütüne olumlu katkıda bulunur.
Kalsiyum yönünden zengin ürünleri düzenli olarak tüketin.
Protein ihtiyacını karşılamak için her gün bir adet yumurta ve bir porsiyon etli sebze yemeği veya kuru baklagil yemeye özen gösterin.
Omega 3 içerikli besinler tüketmek, anne sütünün içeriğini zenginleştirir.
C vitamininden zengin sebze ve meyveleri birlikte tüketin.
İyot eksikliği ana rahmindeki bebeklerde zeka geriliğine yol açtığından mutlaka iyotlu tuz tüketin.
Haftada 5 öğün yumurta tüketin.
Sebzelerin, makarna ve eriştenin haşlama sularını dökmeyin. Çünkü bu su, bebeğin sağlıklı gelişimi bakımından önem taşıyan bazı vitaminleri içerir. O nedenle, bebeğe ek besinler hazırlanırken bu suyu kullanmak bebeğin beslenmesine katkı sağlar.
Et, tavuk, balık, yumurta, karaciğer, dalak böbrek gibi sakatatlar, ceviz, badem gibi kuruyemişler, üzüm, kayısı, erik, pestil gibi kurutulmuş meyveler, kuru fasulye, nohut, mercimek, barbunya gibi kuru baklagiller, pekmez ve yeşil yapraklı sebzeler demir yönünden zengin yiyeceklerdir. Günlük beslenmede sık tüketilmesinde fayda vardır.

tavsiyelere-kulak-verin

Uzak durun

– Fazla içilen çay, kahve ve koladan kafein süte geçerek bebeğin sağlığını olumsuz etkiler. Demir emilimini engellediği düşünülerek yemek sırasında ve yemekten hemen sonra çay-kahve alınmamalıdır. Fakat çay ve kahveyi günde iki kez tüketebilirsiniz.

– Salam, sosis, sucuk gibi katkı maddesi içeren besinlerden mümkün olduğunca uzak durun.

– Kalori değerini yükselten kızartma ve kavurma türü besinlerden uzak durulmalı, genellikle besinleri pişirme yöntemi olarak haşlama, fırında ya da ızgara yöntemi kullanılmalıdır.

uzak-durun

Huzur da çok önemli…

Anne sütünün bollaşması için annenin iyi beslenmesi, stresten uzak ve yeterince dinlenmiş olması ve bebeğini sık aralıklarla emzirmesi önemlidir.

huzur

Sağlıklı nesiller yetiştirmek için…

Sağlıklı bebekler yetiştirmenin önemli şartlarından biri de onları kaliteli besinlerle doyurmak. Bu anlamda bebeği anne sütüyle doyurmak apayrı bir anlam taşıyor. Çünkü bir bebek zengin içeriğiyle sayısız faydası olan anne sütüyle ne kadar uzun süre beslenirse, bağışıklık sistemi o kadar güçleniyor.

philips-avent

İşte bu noktadan yola çıkan Philips Avent, hayata geçirdiği projeler ve ürünleriyle anne sütünün önemi ve bebeklerin sağlıklı beslenmesi hakkında farkındalık yaratmaya devam ediyor. ‘Miniğinizi beslerken geleceğimizi besliyorsunuz (#feedingourfuture)' sloganıyla yola çıkan Philips Avent, 1-7 Ekim Emzirme Haftası'nda da anneleri destekliyor.