Sözcü Plus Giriş
GALERİ En besleyici besinler 31 Mart 2018 02:57
1 Karahindiba yaprağı (45 kalori (100 g) Besin puanı: 64): Karahindiba yaprağı A ve C vitaminleri ile kalsiyum bakımından zengindir.
2 Chia tohumu (486 kalori (100 g) Besin puanı: 85): Bu minik siyah tohumlar lif bakımından oldukça zengin olduğu gibi protein, linolenic asit, fenolik asit ve çeşitli vitaminler de içermektedir.
3 Kabak çekirdeği (559 kalori (100 g) Besin puanı: 84): En önemli bitki kökenli demir ve manganez kaynaklarından biridir.
4 Pazı (19 kalori (100 g) Besin puanı: 78): Sebzelere parlak renklerini veren maddeler bakımından zengin olduğu için pazınn antioksidan içeriği de yüksektir.
5 Pancar yaprağı (22 kalori (100 g) Besin puanı: 70): Şeker pancarı bitkisinin yaprağıdır. Kalsiyun, demir, K vitamin ve B grubu vitaminler (özellikle riboflavin) bakımından önemli bir bitkidir.
6 Maydanoz (292 kalori (100 g) Besin puanı: 69): Baharat olarak kullanılmak üzere kurutulup öğütülen maydanoz bor, florür ve kalsiyum bakımından zengin olduğundan kemik ve diş sağlığı bakımından önemlidir.
7 Kereviz (319 kalori (100 g) Besin puanı: 68): Kurutulup yaprak haline getirilmiş kereviz, lezzetlendirici olarak kullanılır. Önemli bir vitamin, mineral ve amino asit kaynağıdır.
8 Su teresi (11 kalori (100 g) Besin puanı: 68): Akar su boylarında yetişen bu bitki mineral eksikliğini gidermede kullanılır.
9 Mandalina (53 kalori (100 g) Besin puanı: 67): Turunçgillerden şeker içeriği yüksek bu meyve, karotenoid ve A vitamin bakımından zengindir.
10 Bezelye (77 kalori (100 g) Besin puanı: 67): Bezelyede çok mitarda fosfor, magnezyum, demir, çinko, bakır ve lif vardır.
11 Yeşil soğan (27 kalori (100 g) Besin puanı: 65): Bakır, fosfor ve magnezyum bakımından zengin yeşil soğan aynı zamanda iyi bir K vitamin kaynağıdır.
12 Kırmızı lahana (31 kalori (100 g) Besin puanı: 65): Vitaminler bakımından zengin bu bitkinin yabani akrabalarının Avrupa veya Akdeniz'de deniz kenarında yetişen bir bitki olduğu tahmin ediliyor.
13 Pembe greyfurt (42 kalori (100 g) Besin puanı: 64): Pembe greyfurtta, karotenoid ve likopen pigmentlerinin birikmesi nedeniyle dilimleri kırmızımsı bir renk alır.
14 Badem (579 kalori (100 g) Besin puanı: 97): Mono doymamış yağ asitleri bakımından zengin olan bademin, kalp ve damar sağlığına ve diyabete iyi geldiği biliniyor.
15 Ispanak (29 kalori (100 g) Besin puanı: 64): Magnezyum, folat, A vitamini ve karotenoidler bakımından zengin olan ıspanağın dondurulmuşu tazesinden daha besleyicidir.
16 Pul biber (282 kalori (100 g) Besin puanı: 63): A, C, E vitaminleri, fenolik bileşikler ve karotenoidler bakımından zengindir.
17 Fesleğen / Reyhan (23 kalori (100 g) Besin puanı: 63): Kalbi korumada etkili bir bitki olarak biliniyor. Mantara ve bakteriye karşı etkili olduğu sanılıyor.
18 Kara lahana (32 kalori (100 g) Besin puanı: 63): Ortasında yumrusu olmayan bir tür lahana.
19 Acı biber (324 kalori (100 g) Besin puanı: 62): Capsicum bitkisinin meyvesi olan acı biber, kapsaisinoid, karotenoid ve askorbik asit ve antioksidanlar bakımından zengindir.
20 Brokoli (22 kalori (100 g) Besin puanı: 62): Bildiğimiz brokoliden farklıdır. Sapları daha uzun, çiçek kısmı daha küçük olan bu sebze turpgillerdendir.