Bu web sitesi ne yazık ki Internet Explorer 9 ve altını desteklememektedir. Lütfen web tarayıcınızı Internet Explorer 10 ve üstü bir sürüme yükseltiniz.
Enerjik bir bahar için…
Enerjik bir bahar için…
Mevsimsel geçiş süreçlerinde vücudunuzun her zamankinden daha fazla C vitaminine ihtiyaç duyduğunu unutmayın…
Yaşam 21 Nisan 2017 - 00:20

Mevsimsel geçiş süreçlerinde vücudunuzun her zamankinden daha fazla C vitaminine ihtiyaç duyduğunu unutmayın…

Bahar aylarında enfeksiyonlarla baş edebilmek için bağışıklık sistemini güçlendirmenin şart olduğunu belirten Anadolu Sağlık Merkezi Tamamlayıcı Tıp Merkezi Beslenme ve Diyet Uzmanı Tuba Örnek, C vitamini konusunda önemli tavsiyelerde bulundu. Örnek, düzenli spor yapmanın ve beslenmenin, vitamin ve mineral eksikliklerini gidermenin, sigaradan uzak durmanın, bol su tüketmenin ve uyku düzenine dikkat etmenin bağışıklık sistemine ek olarak bahar yorgunluğunu da önlediğini belirtti.

4

Beslenme yaşa ve cinsiyete göre olmalı

Fiziksel aktivitenin azaldığı kış aylarından sonra, C vitaminine önem vererek beslenmenin yanı sıra düzenli spor yapmak da bağışıklık sistemini güçlendiriyor. Bu süreçle ilgili Beslenme ve Diyet Uzmanı Tuba Örnek, önemli bilgiler veriyor.

Kişiye özel…

Tuba Örnek, “Bağışıklık sisteminizi zayıf düşürmeyecek, kişiye özel hazırlanmış beslenme programına uyum sağlamak çok önemli. Her yaşta, enerji ve protein gereksinimleri farklılık gösterebilir. Büyüme, gelişme ve gebelik gibi dönemlerde protein ve kalsiyumun uygun miktarlarda alındığından emin olunmalı. Yaş arttıkça gençlik dönemlerine göre metabolizma yavaşlayacağından kalori kısıtlaması gerekebilir” diyor.

5

FİZİKSEL AKTİVİTEYE VAKİT AYIRMAYA GAYRET EDİN

Yaşları kaç olursa olsun kadınların yağ oranı erkeklerden fazladır. Bu nedenle erkeklerin metabolizmaları daha hızlı çalışır. Kadınların menopoz döneminde metabolizması biraz daha düşerken bu dönemde kalsiyum alımına da dikkat edilerek süt, yoğurt, peynir, yeşil yapraklı sebzeler tüketilmeli. Kalp hastalıklarına ise erkeklerde daha sık rastlanıyor. Bu nedenle erkeklerin az yağlı, şekersiz, lifli ve dengeli beslenme ile birlikte fiziksel aktivitelerini artırmaları gerekiyor.