Bu web sitesi ne yazık ki Internet Explorer 9 ve altını desteklememektedir. Lütfen web tarayıcınızı Internet Explorer 10 ve üstü bir sürüme yükseltiniz.
Göz sağlığını korumak için sebze ve meyve tüketimi hayati önem taşıyor
Göz sağlığını korumak için sebze ve meyve tüketimi hayati önem taşıyor
Göz sağlığı özellikle ilerleyen yaşlarda hayati önem taşıyor. Sağlıklı gözlere sahip olmak için havuç ve balık gibi besinlerin yanı sıra çeşitli sebze, meyve ve kuru yemişler de tüketmek gerekiyor.
Yaşam 12 Kasım 2017 - 14:50

İyi beslenmenin göz sağlığımız için ne kadar önemli olduğunu, balık veya havuç yemenin gözlere iyi geldiğini biliriz fakat göze iyi gelen sadece havuç veya balık değildir. Göz sağlığını korumada doğru ve kaliteli beslenmenin önemi büyük. Göz sağlığımız için tüketilmesi gereken yiyeceklerle ilgili Özel Veni Vidi Göz Sağlığı Grubu doktorlarından Op. Dr. Özer Kavalcıoğlu bilgi verdi.

Yapılan birçok araştırma antioksidanların göz hastalıklarını önlediğini gösteriyor. A, C, E vitaminleri, çinko, beta karoten, lutein ve zeaksanthin, omega 3 ve omega 6 gibi güçlü antioksidanlar tüm göz sağlığı için büyük önem taşıyor ve bu maddeler özellikle yaşlanma ile ortaya çıkan katarakt ve makula dejenerasyonu gibi göz hastalıklarının önlenmesine yardımcı oluyor. Kavalcıoğlu, düzenli meyve ve sebze tüketerek antioksidanları ve ihtiyacımız olan vitaminleri doğal yollarla alabileceğimizi belirtiyor. İşte göz sağlığı açısından büyük önem taşıyan, özellikle lutein ve zeaxanthin bakımından zengin olan sebze ve meyveler,,,

• ISPANAK: Ispanak ve lahana, içerdiği karotenoidler, beta-karoten ve zeaxanthin adlı doğal antibiyotikler ile büyük miktarda besin hücresi içeriyor ki bu da katarakt riskini azaltması anlamına geliyor. Ispanak, yaşla birlikte ortaya çıkan göz hastalıklarına karşı gözlerimizi korurken güneşten gelen zararlı mavi dalgaları da filtreleyerek doğal güneş gözlüğü görevi görüyor.

shutterstock_275793086
• YEŞİL ÇAY: Gözlerimiz için güçlü koruma yeteneğine sahip antioksidan ailesinden olan bu bitki, gözün bağışıklık sistemini kuvvetlendirerek güneşten gelen UV ışınlarının vereceği zarardan retinayı koruyor, glokom hastalığı riskini ve uzun çalışma saatleri nedeniyle oluşan gözlerdeki gerginliği azaltıyor.

shutterstock_98568848

• CEVİZ: Beyin ve göz sinirlerinin gelişiminde büyük önem taşıyan ve omega 3 açısından zengin bir kaynak olan ceviz, göz kuruluğunu azaltıyor. İçeriğindeki E vitami retina dejenerasyonunu önlüyor.

shutterstock_436345747

• KABAK: Harika bir A vitamini kaynağı olan bu besinin yeterli miktarda tüketilmesi başta gece körlüğü olmak üzere makula dejenerasyonu ve katarakt oluşumunu geciktiriyor.

shutterstock_520583773
• SOMON BALIĞI: Somonda bulunan omega 3 yağ asitleri yetişkinlerdeki makula dejenerasyonu riskini düşürüyor. Somon aynı zamanda gözleri glokoma ve göz kuruluğuna karşı da koruyor.

shutterstock_243828724
• HAVUÇ: İçerdiği A, C, E vitaminleri ve beta-karoten sayesinde gözleri koruyor ve bağışıklık sistemini kuvvetlendiriyor.

shutterstock_250834906
• ÜZÜM: Üzüm çekirdeğinin içinde çok kuvvetli bir antioksidan var. Üzüm, makula dejenerasyonunda ve diyabet hastalığında oluşan damar ve sinir hasarından korunmak için alınıyor.

shutterstock_515374807
• MISIR: İçerdiği zeaxanthin adlı bir bitkisel bileşim sayesinde yaşa bağlı gelişen görme bozukluklarını azaltıyor.

shutterstock_283540079
• KİVİ: Kivide bol miktarda bulunan E vitamini, retina dejenerasyonunu önlemeye yardımcı oluyor. Ayrıca gözdeki kan damarlarını besleyerek gözlerin canlı ve parlak olmasını sağlıyor.

shutterstock_132885497
Son güncelleme: 15:04 - 12.11.2017